Planera för dina blivande sommarminnen!

Planera för dina blivande sommarminnen!

Det är förvisso flera månader kvar till sommaren men när ska det drömmas om inte i gråa januari?

Tillhör du kanske en campingfamilj? Ett gäng som skapar sin trygga bas i förtält och husvagn för att sedan njuta varje sekund av bad, tupplur, grill och nya bekantskaper. Eller är du en upptäcktsresande äventyrare som vill testa restauranger, se människor, uppleva naturen och inte sova i samma säng två nätter i rad? Oavsett så kommer här en lista med punkter som är bra att fundera över när ni nu drömmer och planerar!

• Var vill du bo?
    I Falkenberg finns mängder av olika typer av boende. Hotell, camping, bed & breakfast, glamping osv. Så viktigast är kanske inte HUR du vill bo utan VAR. Inland, djupa skogar, sjöar och Skandinaviens största varuhus Gekås runt knuten? Centralt och mysigt nära mat i världsklass? Prisbelönt spa mitt på stranden eller boende med badrocksavstånd?
  • Vad vill du göra?
    Förutom utflykter, besök i naturreservat och på lekplatser och soliga dagar på stranden så kika över vad som händer på evenemangssidan. Kanske kan du förlänga vistelsen med en konsert eller ett matevenemang du annars hade missat? Bl.a. så spelas Ronja Rövardotter i Teatergläntan och nyskriven buskis spelas på Vallarnas friluftsteater hela sommaren.
  • Äta
    Vi vet, det låter märkligt att planera några måltider flera månader innan själva tuggan, men det är faktiskt inte så dumt. I Falkenberg finns verkligen mat i världsklass, oftast med korta avstånd oavsett var du väljer att bo. Ifall det vill ätas pizza på Lilla Napoli, på Prostens Pizzeria eller uppleva otroliga Lis Mejeri så är det t.ex. synd att inte boka i tid. Just det, Sia Glass ligger ju i Slöinge strax utanför Falkenberg också... Just saying.

På Falkenberg.se kan det inspireras i timmar. Surfa in och läs om escape rooms, vandringsleder, badplatser, lokala dryckesproducenter och mycket mer. Eller kika på våra nyskapade sidor "Dröm om Sommaren" och glöm slask och gråvita skyar för en stund.