Ljudet av Falkenberg

Ljudet av Falkenberg

Falkenberg har just lanserat sitt första album på Spotify. Kanske den första plats någonsin som signar upp som artist på den ledande musikplattformen. Destination Falkenberg har tagit fram en lista med tio härliga ljud från Falkenbergs natur.

- Vi vill att man ska kunna ta del av Falkenberg på många olika sätt. Vår natur är härlig att vara i men även fin att lyssna på och att finnas på Spotify gör det tillgängligt. Både för någon som längtar hit och någon som har svårt att se och bäst upplever genom ljud, säger Caroline Andersson, marknadsansvarig på Destination Falkenberg.

Genom albumet ”Ljudet av Falkenberg” kan du drömma dig bort till en strand där vågorna slår in över sanden. Eller till en grön bokskog där regndropparna faller. Perfekt bot på stress, svårighet att sova eller hemlängtan till Falkenberg. Oavsett vad din anledning till att lyssna är så finns nu ljudet av tio fantastiska smultronställen i Falkenberg på Spotify:

Skrea Strand
    Bengtesgårds äng