Gott om konserter på Gunnargård och i resten av Falkenberg i sommar.

Sommarens höjdpunkter i Falkenberg

Det sprudlar av evenemang i Falkenberg i sommar, och det finns något för alla – barnfamiljerna, musikälskarna, bilentusiasterna och alla däremellan. Här kommer ett axplock av allt fint som händer i Falkenbergs i sommar.

Teater

Skrot, Hopp och Kärlek – en föreställning på Vallarnas friluftsteater. Spelas hela sommaren.

Den förut blomstrande bilverkstaden i de djupa Halländska skogarna, är numera mer av en skrotgård. Det går trögt för bilverkstaden och raggarmamman i familjen gör upp en plan.

För Familjen

Vi på Saltkråkan – Teatergläntan sätter upp Astrid Lindgrens Vi på Saltkråkan. Spelas hela sommaren.

På Saltkråkan, bland mjuka klippor och faluröda fiskebodar bor Tjorven med sin familj. En solig junidag anländer familjen Melkersson från den stora staden för att spendera hela sommaren på ön. Vilken tur att Tjorven har koll på allt på ön och kan ställa alla viktiga frågor.

Familjedag på Gunnagård – 29 juli 11:00 - 20:00

En superrolig dag på Gunnagård! Det kommer vara dubbla konserter, magishow, ponnyridning, skumdisco, käpphästridning och mycket mer. Dessutom ingår allt i biljettpriset!

Wheels and Wings – 14-15 Juli 08:00 - 24:00

Under två dagar intar sommarens folkfest Wheels & Wings återigen Falkenberg. Utställning av 5000 bilar och motorcyklar, barnaktiviteter, flyguppvisning och cruising i kvällssolen med mera.

Musik

Falkfest med Miss Li – 21 juli 18:00

Känn Stortorget gunga med Miss Li – av Sveriges mest folkkära och spelade artister. Upplev hennes kraft och fina scennärvaro, en sommarkväll mitt i stan. Denna kväll är hon också gästad av Falkenbergssonen Kristoffer Greczula.

Allsång på Vallarna – Sex föreställningar, premiär den 10 Juli 16:00

Kom och sjung med på Vallarnas frodiga friluftsteater, tillsammans med en fantastisk ensemble och otroliga gästartister som Arvingarna, Robert Gustafsson, Mariette, Wiktoria och Magnus Carlsson.

Schlagerabstinens – 7 föreställningar, premiär 8 juli 20:00.

Schlagerabstinens är en fartfylld Schlagershow med hits från Melodifestivalen samt Eurovision Song Contest genom alla år. Så ta på dig glitterkavajen, ta med ditt bästa festhumör och förbered dig på en schlagertokig kväll.

Musikalkväll på Vallarna – 11 juli 19:00

Inramad av Vallarnas fina friluftsteater, i glimten av kvällssolens varma strålar, kommer musikalstjärnorna Emmi Christensson och Peter Johansson med Sångkollektivet och Ebba Mård att bjuda på en storslagen musikalkväll för alla musikälskare.

Nordman – 2 Augusti 19:00

Ett stycke folksjäl, ett barndomssoundtrack och två fantastiska musiker. Nordman kommer till Rådhustorget! Nu har du chansen att uppleva deras musik, en vacker sommarkväll i Falkenberg. Hör takplattorna skallra och låt sommaren skapa nya minnen kring Nordman. Hermans erbjuder dessutom ett VIP-paket för ytterligare upplevelse.

Rootsy Summer Fest – 18–20 Augusti

En musikfest i tre dagar i Hwitans härliga trädgård. Det går att köpa biljetter för alla tre dagar eller enskilda datum.

FBG Rock Night – 1 juli 19:30

Kom och se Lillasyster med flera rocka sockorna ur Falkenbergs Bowlinghalls parkering. Det kommer att vara som ett minifestivalområde med food court och dryckesservering, och såklart en massa grymt bra musik.

Weeping Willows på Hwitan – 3 Augusti 20:00

En av sommarens bästa kvällar? Upplev Weeping Willows åttamannaband samtidigt som solen sänker sig över hustaken i Hwitans frodiga trädgård. Umgås med goda vänner och lyssna på fin musik.

Upplev maten

Grymt, Grymmare Glommen – Flera tillfällen premiär 14 april 16:00 - 22:00

Under april, maj och juni 2023 kommer minifestivalen Grymt, Grymmare, Glommen äga rum vid Glommens bryggeris lokaler vid kustvägen på vägen till Glommen. Ölet tillverkas på plats och bryggeriet besöks vid varje utsatt tillfälle av speciellt utvalda foodtrucks som passar drycken och platsen. Ett mycket populärt evenemang som verkar ha blivit något av en tradition

Smaka på Kategattleden

Trampa fram i behagligt tempo på vackra cykelvägar, känn doften från salt hav och blommande ängar och njut av vackra vyer. På cykelturerna i Smaka på Kattegattleden får du lyxkant i form av smakstopp och avsmakning av lokalproducerad mat & dryck. Lättcyklat, unikt, närodlat, hållbart och gott. Just nu är flera turer i Falkenberg planerade och möjliga att medverka på – Smaka på Falkenber, Smaka på Skrea och Susedalsrundan.

Dryckesvandring i Halland – fyra tillfällen, premiär 5 juli 16:00 - 18:00

Professionella guider tar med dig på en inspirerande smakresa genom naturens egna råvaror, och serverar utsökta drycker framställda av träd och växter som passeras längs en två kilometers lättvandrad stig, i det sagolika naturreservatet Skipås som även kallas ”Guds gröna ängar”.

Krogshow och grillbuffé på Storan. – Fem tillfällen, premiär 7 juli 18:00 - 21:00

En perfekt fredag för hela familjen med god mat, stor trädgård och en sprakande krogshow som underhållning. Det kommer att sjungas och dansas lite hela tiden under kvällen, samtidigt som en stor och smakfull grillbuffé dukas fram.

Mat och musik Gunnagård – 29 juli 17:00

Ute på Gunngårds vidder kan du uppleva god mat i magen och härlig musik på tidiga kvällen. Kom och upplev Tennessee Tears i Gunnagårds härliga lantmiljö. I biljettpriset ingår grillbuffé från BBQ by Gunnagård.

Mera nöje

Fler evenemang finns i evenemangskalendern på falkenberg.se