​Falkenberg får ett gemensamt presentkort

​Falkenberg får ett gemensamt presentkort

Nu tar Destination Falkenberg fram ett gemensamt FBG-presentkort för företagen i hela kommunen - något som aldrig funnits i Falkenberg. Från och med den 8 juni 2020 kan du köpa det på Falkenbergs Turistinformation som då har flyttat till Argus.

Det nya presentkortet kommer bara säljas på Falkenbergs Turistinformation men går att lösa in hos alla företag som valt att ansluta sig. Det kan vara butiker, restauranger och aktivitetsföretag men även andra typer av tjänsteföretag. Vanligtvis har orter ett presentkort för butiker i stadskärnan. Det här presentkortet kommer alltså gälla i hela kommunen.

– Vi tror att det här presentkortet kommer att fylla en viktig funktion, inte minst i sviterna av Corona. Vi hoppas att många företagare kommer ansluta sig och i dagsläget är det drygt 30 som är med. Fler tillkommer hela tiden och det kommer att gå att anmäla sig löpande även efter försäljningsstart, säger Susanne Thorsson, projektledare på Destination Falkenberg.

Presentkortet har tagits emot väl av företagarna på flera sätt. ICA Kvantum Falkenberg, Falkenbergs Sparbank och SK Bygg välkomnar alla initiativet och har meddelat att de kommer ge presentkortet till sina anställda.

– SK Bygg väljer i år att tidigarelägga den årliga sommarpresenten till de anställda. Vi ser presentkortet som ett bra sätt att stötta det lokala näringslivet i Falkenberg, säger Per Svensson VD på SK Bygg.

Från juni till och med årsslutet gäller dessutom tillfällig skattefrihet för gåvor upp till ett värde på 1 000 kronor per anställd som arbetsgivare kan ge till sina anställda. Anledningen är att hålla igång den lokala handeln, vilket också är förhoppningen med ett gemensamt presentkort för Falkenberg.

Så här funkar det

• Du köper Falkenberg Presentkort på turistinformationen från och med den 8 juni.
  • Du bestämmer själv vilket värde du vill ladda kortet med.
  • Presentförpackning ingår- så du kan ge bort det direkt.
  • Presentkortet är giltigt i ett år.
  • En lista på vilka företag som är anslutna till presentkortet kommer presenteras den 21 maj på: www.falkenberg.se/presentkort

För frågor kontakta:

Susanne Thorsson, Destination Falkenberg AB