Längtan till tiden efter Corona: Falkenbergare tillsammans för sitt Falkenberg

Längtan till tiden efter Corona: Falkenbergare tillsammans för sitt Falkenberg

Den 23 april får alla hushåll i Falkenberg ett vykort i brevlådan med texten: Längtar tills du kan komma hit. Vykortet är framtaget av Destination Falkenberg. Syftet är att falkenbergarna ska skicka det vidare till en vän med en uppmuntran att komma på besök när läget återgår till det normala igen.

Att vi just nu inte kan resa och träffas fysiskt hindrar inte att vi gör upp planer som känns rimliga i det läge som vi befinner oss i. En semester måste inte spenderas utomlands utan kan vara minst lika härlig med rätt sällskap här hemma. Vilka favoritplatser har du och vem vill du uppleva dem med? Vilket café eller restaurang får en inte missa?

I en tid då stor del av mänsklig kontakt sker digitalt vill Destination Falkenberg skicka ut en fysisk påminnelse om att vi förhoppningsvis snart kan ses igen. Ett vykort kommer med Hallands Nyheters gratisutdelning torsdag den 23 april. Det är bara att fylla i vad en ser fram emot att hitta på, skriva adressen till en kär vän, köpa ett frimärke och lägga på lådan.

– I Falkenberg gör vi gärna saker tillsammans och det gäller inte bara våra företagare. Vi vet att många invånare är ambassadörer för vår fina plats och vi hoppas att många kommer att posta vykortet, säger Fredrik Janson, VD på Destination Falkenberg AB.

När en ska guida andra kan en också bli bättre på att upptäcka mer av sin egen plats. Destinationsbolaget uppmuntrar att även falkenbergare ska använda falkenberg.se för att se vad som finns runt knuten.

– Jag tror att det finns flera utsiktsplatser, vandringsstigar och badplatser att upptäcka även för den som bott i Falkenberg hela sitt liv, säger Fredrik Janson.

Förutom att vykortet kommer med Hallands Nyheter finns det också att hämta gratis på Falkenbergs Turistinformation.

Fredrik Janson, VD
Destination Falkenberg AB