Jönköping växer som mötesplats

Jönköping växer som mötesplats

Nu är byggnationen av nya Science Park Towers igång. Med sitt centrala läge och som granne till Jönköping University, kommer Science Park Towers att vara en självklar mötesplats där entreprenörskap och innovation möter utbildning och kunskap. I takt med utvecklingen, och med en rejäl skjuts av de omständigheter som aktuell pandemi har fört med sig, är mötesbranschen inne i en omställningsfas, där behovet av innovativa, flexibla mötesanläggningar är större än någonsin.

- Betydelsen av att Jönköping kan erbjuda mötesanläggningar för olika mötesformer och målgrupper är av stor vikt. Att vi genom Science Park Towers får en modern, flexibel och central anläggning för möten och banketter gör att vi blir än starkare som mötesstad, säger Caroline Törnblad, chef för Möten & Evenemang, Destination Jönköping.

Den nya anläggningen är även i tiden gällande efterfrågan av tillgänglighet, hållbarhet och det sociala utbud som ett centralt läge erbjuder.

- Att det är gångavstånd från Resecentrum och hotell vilket efterfrågas i stor utsträckning, både med hänsyn tagen till tillgänglighet och hållbarhet, är en klar fördel, fortsätter Caroline.

Byggnationen beräknas vara klar i början av 2023 och arkitekturen är välarbetat för att knyta an till kringliggande stadsbild och förstärka den historiska och vackra siluett som Jönköping city erbjuder såväl invånare som besökare.

Caroline Törnblad

Chef Möten & Evenemang 0705084409