Landsbygdsriksdagen 2022. Bild: Landsbygdsriksdagen.

Vi välkomnar Landsbygdsriksdagen 2022 till Jönköping!

Efter två års väntan på grund av pandemin är det äntligen dags att välkomna Landsbygdsriksdagen 2022 till Jönköping! Landsbygdsriksdagen är Riksorganisationen Hela Sverige ska levas största evenemang och är en av Europas största mötesplatser för lokal utveckling och landsbygdsfrågor. Mötet äger rum vartannat år och kommer till Jönköping den 20-22 maj där det väntas drygt 800 deltagare.

Under fredagen den 20 maj kommer deltagarna genom inspirationsresor få uppleva goda exempel på lokal utveckling i regionen. Under lördagen och söndagen kommer man kunna ta del av seminarier, presentationer och debatter och inte minst tid för det viktiga erfarenhetsutbytet. Att mötet äger rum i Jönköping är ett bevis på det långsiktiga arbetet som Jönköpings kommun bedriver kring landsbygdsfrågor och som tydligt också framgår i handlingsplanen Vision 2030.

– Vi är många som längtar efter att mötas fysiskt och nu är det tredje gången gillt som planeringen av Landsbygdsriksdagen görs. Att vi dessutom får välkomna deltagarna hit under ett spännande valår där landsbygdsfrågor är högaktuella känns extra roligt, säger Caroline Törnblad Chef Möten och Evenemang.

Mer information och anmälan till Landsbygdsriksdagen.

Caroline Törnblad

Chef Möten & Evenemang 0705084409