100 av Sveriges driftigaste entreprenörer till Jönköping

100 av Sveriges driftigaste entreprenörer till Jönköping

Young Entrepreneurs of Sweden (YEoS) arrangerar YEoS Årskongress för åttonde året i rad och gästar i år Jönköpings kommun, där YEoS första event ägde rum! 7-9 april samlas 100 utav Sveriges kanske driftigaste unga entreprenörer i Jönköping för att nätverka, inspireras och utvecklas tillsammans under tre konferensdagar.

Vi ser fram emot att arrangera eventet i en entreprenörsstad som Jönköping och hoppas lämna avtryck, säger Louise von Rosen verksamhetskoordinator Yeos.

Näringslivsavdelningen på Jönköpings kommun har som mål att skapa så goda förutsättningar som möjligt för det befintliga näringslivets utveckling och expansion samt att stimulera och underlätta nyetableringar och nyföretagande. I detta lägger vi stor vikt vid de ungas entreprenörskap och i ett samarbete med Young Entrepreneurs of Sweden kring årsmötet ser vi en möjlighet och ett stort värde för de unga entreprenörerna i vår kommun, säger Sven Rydell, näringslivschef Jönköpings kommun och lokal värd för årskongressen.

Vi är stolta och glada över att Yeos valt Jönköping som årets mötesplats, säger Jeanette Rosén, projektledare Jönköping Convention Bureau. Yeos årskongress är ett bevis på att vi genom möten sätter fokus på viktiga frågor för våra lokala och regionala verksamheter och i det här fallet våra unga entreprenörer.

Läs mer om YEoS här.

Kontakt:

Louise von Rosen, verksamhetskoordinator YEoS, Young Entrepreneurs of Sweden,
070-741 36 81 louise.von.rosen@yeos.se

Sven Rydell, näringslivschef Jönköpings kommun
036-10 55 08 sven.rydell@jonkoping.se

Jeanette Rosén, projektledare Jönköping Convention Bureau
072-512 25 00 jeanette.rosen@destinationjonkoping.se

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser