Årets internationella utmanare 2014

Årets internationella utmanare 2014

Priset Årets internationella utmanare delas ut av Enterprise Europe Network (EEN) till ett regionalt företag som tagit ett betydande steg ut på den internationella arenan.

De nominerade till Årets internationella utmanare är:

DreamGroup

DreamGroup har via sajten Uppercut.se levererat märkesunderkläder till sina kunder i Sverige sedan 2005. Nu tar de nästa steg i utvecklingen och öppnar nationella sajter för Danmark, Norge, Finland, Tyskland och England. En e-handelsatsning som på kort tid har ökat försäljningen och gjort Uppercut.se till en av de största underklädesaktörerna i Europa.

Axelent Wire Tray

Axelent Wire Tray utvecklar, tillverkar och säljer kabelförläggningssystem under varumärket X-Tray. Företaget är idag etablerat i Europa, men den snabbt växande tillverkningsindustrin i Sydamerika har även gjort denna kontinent högintressant. Under 2014 påbörjades därför en spännande satsning och idag har Axelent Wire Tray framgångsrikt börjat bearbeta sydamerikanska marknader via sitt nya säljbolag i Brasilien.

Havsjö Konferens & Fiske

På Småländska höglandet tillverkas Jonas Bronck’s Spirit, en unik vodka smaksatt med björklöv och sav. Vodkan har fått sitt namn av entreprenören Jonas Bronck som på 1600-talet emigrerade från Sävsjö och gav namn åt stadsdelen The Bronx i New York. Att satsa på den amerikanska marknaden är därför lika mycket en utmaning som en självklarhet.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Jönsson, Almi
malin.jonsson@almi.se
036-30 65 09

Om Jönköpingsgalan: Jönköpingsgalan arrangeras av Destination Jönköping i samarbete med Region Jönköpings län. Jönköpingsgalan sätter strålkastarljuset på människor och organisationer som bidrar till att föra Jönköpingsregionen in i framtiden. Ett antal priser delas ut och ramas in av underhållning och fest. I år leds Jönköpingsgalan av Jönköpingsbördiga stå-upp komikern Cecilia von Strokirch. Såväl företag som privatpersoner kan köpa biljetter. 2015 års gala hålls på Elmia, Entré Nord, den 14 mars. Läs mer på jonkopingsgalan.se

Destination Jönköping AB arbetar för att få fler att upptäcka Jönköping och allt som erbjuds på de olika platserna i vår destination. Vårt fokus ligger i att utveckla vår besöksnäring, skapa fler nationella evenemang och få fler att förlägga stora möten här. Destination Jönköping AB är ett helägt kommunalt bolag med 20 anställda.