​Avsiktsförklaring mellan Svenska Handbollslandslaget och Jönköping!

​Avsiktsförklaring mellan Svenska Handbollslandslaget och Jönköping!

Under en lång tid har det funnits ett väl fungerande samarbete mellan Destination Jönköping, Svenska Handbollsförbundet, Småland – Blekinge Handbollförbund, HV71 och Hallby Handboll som bland annat innefattat internationella mästerskap, landskamper och ungdomsmästerskap i Jönköping. Nu skrivs en flerårig avsiktsförklaring för att underlätta planeringen av kommande landskamper och för att stärka samarbetet än mer.

I samband med ungdomsturneringen Hallbybollen har landskamper arrangerats i Kinnarps Arena, ett mycket uppskattat inslag för både deltagare i turneringen och övrig publik.

– Vi har under de senaste åren tillsammans med Destination Jönköping och Hallbybollen verkligen levererat fantastiska handbollsarrangemang i Kinnarps Arena med stort fokus på besökare från ungdomshandbollen. Med detta avtal visar vi tydligt att vi långsiktigt vill fortsätta utveckla samarbetet säger Stefan Lövgren, VD Handbollslandslaget AB.

Även den lokala föreningen Hallby Handboll är mycket nöjda med samarbetet kring ungdomsturnering Hallbybollen. – Avsiktsförklaringen ger oss goda förutsättningar att fullfölja vår vision att utveckla Hallbybollen till Sveriges största och bästa ungdomsturnering i handboll inomhus, säger Johan Storm, ordförande i Hallby Handboll.

Calle Tollén, eventansvarig på Destination Jönköping, är glad över att kunna formalisera det fina samarbetet genom avsiktsförklaringen som ska gälla 2019-2021 med möjlighet till förlängning.
– Jönköping gillar handboll och vi är övertygade om att detta ökar intresset ytterligare för att komma till turneringen, säger han.

För mer information:

Calle Tollén, Destination Jönköping
carl-gustaf.tollen@destinationjonkoping.se070-6996925

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser