Boule-SM i Jönköping satsar på 2022

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2020 11:05 CEST

Boule SM 2020 ställs in med förhoppning på att kunna välkomna alla bouleentusiaster 2022 till Jönköping istället.

Boule-SM var planerat att gå av stapeln i Jönköping 11-16 augusti. SM-kommittén och Förbundsstyrelsen hade hoppats i det längsta att Boule-SM skulle kunna arrangeras som planerat, men under rådande situation är osäkerhetsfaktorerna alldeles för stora och under fredagen meddelade Svenska Bouleförbundet (SBF) att SM 2020 ställs in.

– Vi har länge sett fram emot SM i Boule här i Jönköping i sommar, men har också under våren diskuterat olika scenarion med tanke på förutsättningarna. När vi nu närmar oss och ett beslut blir nödvändigt har vi full förståelse för det och ser framemot att förhoppningsvis välkomna alla bouleentusiaster hit 2022 istället och då göra en fest av det, säger Caroline Törnblad, Chef Möten & Evenemang, Destination Jönköping.

För mer information kontakta:

Caroline Törnblad, Chef Möten och Evenemang, Destination Jönköping, caroline.tornblad@destinationjonkoping.se

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser

Kommentarer (0)

Kommentera