Chris Kläfford tillsammans med duon i Tennessee Tears, Tilda Feuk & Jonas Hermansson

Jönköpings Teater ett av stoppen på Tennessee Tears och Chris Kläffords gemensamma höstturné

I höst bjuder Tennessee Tears och Chris Kläfford in till en musikalisk resa som förenar svensk country-pop med romantiska gitarrer och känslosamma singer-songwriter ballader. Turnén Under One Roof är en synergi av dessa två akters musikaliska persona där publiken får uppleva något helt nytt. Den 12 november kommer de till Jönköpings Teater.

Det har bubblat mycket kring Tilda Feuk & Jonas Hermansson i Tennessee Tears den senaste tiden. Efter debuten i Melodifestivalen tog de hem svenska folkets hjärtan och har turnérat Sverige runt sedan dess. I samband med släppet av deras debut-EP slår de sig nu ihop med tidigare Idolvinnaren tillika America’s Got Talent-semifinalisten Chris Kläfford och ger sig ut på gemensam Sverigeturné.

- Vi kommer från en liknande musikalisk bakgrund och kände att det hade varit så kul att ge sig ut på en gemensam turné där vi dels gör våra original-låtar tillsammans, men även versioner av våra egna favoritlåtar. Vi har valt att kalla turnén för ”Under One Roof” då vi vill skapa känslan av att två musikaliska akter sammanstrålar och vad som helst kan hända på scen. Vi ser så mycket fram emot att få göra den här turnén ihop och vi hoppas att publiken ska känna glädjen i det här musikaliska samarbetet, hälsar Tilda, Jonas och Chris.

Om Tennesee Tears

Allt startade genom ett låtskrivarsamarbete med Billy Burnette (Fleetwood Mac) i Nashville och de har sedan dess rest tillbaka dit flera gånger för att både skriva och spela in musik. I våras debuterade Tennessee Tears i Melodifestivalen med ”Now I Know” som tog dem till semifinal.

Idag har de sin bas i Åseda, Småland men ser hela Sverige som sitt arbetsfält. De har tidigare släppt ett antal singlar och har bl.a. samarbetat med musiker som Dave Roe (Johnny Cash), Michael Rhodes (Emmylou Harris, Keith Urban, Lady Antebellum) och Ben Sesar (Brad Paisley).

Om Chris Kläfford

Chris Kläfford vann Idol 2017. Detta efter en höst präglad av ett enormt stöd från publiken som drabbats av hans känsliga tolkning av låten “Imagine”. Just “Imagine”, från hans medverkan på America's Got Talent 2019 är ett av de mest visade klippen på programmets Youtubekanal.

Hans debutsingel “Treading Water” tog sig direkt upp på Spotify-listans förstaplats efter Idol 2017. Under åren har Chris släppt många singlar som roterat på radion som "What Happened To Us", "If Not With You", "For You", "This Kind of love" med flera. Efter många år av turnerande, släppte Chris 2023 sitt debutalbum ”Maybe It`s Just Me”, och nu ser Chris fram emot mer turnérande framöver.

Mer information om spelningen på Jönköpings Teater den 12 november hittar du på jonkopingsteater.se