På Klossfestivalen i Jönköping den 2 mars får man träffa sina LEGO-idoler.

Klossfestivalen kommer till Jönköping

Nu står det klart att Klossfestivalen kommer till Jönköping den 2 mars 2024. Arrangörerna av evenemanget utlovar en lördag fylld av upplevelser, underhållning, kreativitet och spänning när hallarna på Racketcentrum fylls av stora LEGO-hav, fantastiska byggen och möjlighet ges att få träffa olika LEGO-idoler.

− Det känns väldigt spännande att få Klossfestivalen till Jönköping. Det är ett evenemang som engagerar och lockar över generationsgränserna, alla har en relation till LEGO. Vi tror att det här blir ett mycket uppskattat familjeevenemang som kommer locka både Jönköpingsbor och tillresta besökare, säger Caroline Törnblad, chef möten och evenemang, Destination Jönköping.

Klossfestivalen har sedan 2015 skapat skräddarsydda LEGO-evenemang och haft tusentals nöjda besökare över hela Sverige. Besökarna kommer kunna ta del av utställningar, tävlingar och utbildningar på temat LEGO. På plats kommer också finnas LEGO-idoler, designers och utställningar skapade av Sveriges bästa LEGO-byggare.

− Det känns fantastiskt att erbjuda Klossfestivalen till Jönköping. Hallarna på Racketcentrum kommer passa oss jättebra och vi har inlett ett fint samarbete med Destination Jönköping och Racketcentrum, säger Fredrik Novak, Klossfestivalens grundare.

Mer om Klossfestivalen
Klossfestivalen arrangeras lördag den 2 mars 2024 på Racketcentrum i Jönköping. Läs mer om Klossfestivalen.