I januari 2023 spelas handbolls-VM för herrar i Sverige och idag kl. 11:00 släpps biljetterna. Bildbyrå Cristoffer Borg Mattisson.

Nu släpps biljetterna till Handbolls-VM i Sverige 2023

I januari 2023 spelas handbolls-VM för herrar i Sverige och nu, den 1 december 2021, släpps biljetterna. Kl. 11:00 startar försäljningen på arenorna i de fem svenska värdstäderna i Göteborg, Malmö, Jönköping, Kristianstad och Stockholm.

Den 11 januari 2023 inleds VM där Polen och Sverige står som sam-arrangörer. Totalt deltar 32 lag. De regerande mästarna Danmark samt arrangörsländerna Polen och Sverige är redan klara för VM.

I herrarnas VM 2023 spelas grupperna i Göteborg, Malmö, Jönköping, Kristianstad och Stockholm*. Det svenska laget kommer att spela i Göteborg både under det första gruppspelet (preliminary round) och under det andra gruppspelet (main round).

- Alla handbollsfans och säkert alla supportrar som följer svenska idrottslandslag längtar efter att få se handboll live igen och att se Sverige spela inför fullsatta läktare. Vi har saknat energin, de gula tröjorna, glädjen och samspelet mellan spelare och supportrar. Tillsammans ska vi lotsa fram alla deltagande nationer och det svenska laget, samt skapa magi på arenorna igen, säger Krister Bergström, VD för VM-bolaget.

- Återigen får Jönköping möjlighet att vara värdstad för ett världsmästerskap i handboll! Det är ett bevis på den erfarenhet, kompetens och engagemang som finns i vår kommun inom handboll och evenemang, och tillsammans med våra föreningar och inblandade parter ser vi framemot att leverera ett mästerskap i världsklass. I januari 2023 skapar vi en folkfest i Husqvarna Garden och runt om i staden, säger Caroline Törnblad, chef Möten & Evenemang, Destination Jönköping.

Den stora finalveckan avgörs i Stockholm och i Tele2 Arena som levererade en fantastisk upplevelse under finalhelgen i EM i januari 2020. I Stockholm spelas två kvartsfinaler, en semifinal, placeringsmatcher 5–8, bronsmatchen och den stora VM-finalen. Totalt nio härliga handbollsmatcher. Finalen i VM 2023 kommer att spelas 29 januari 2023.

Läs mer om handbolls VM i Jönköping och säkra din biljett: https://jkpg.com/en/handball-w...

* Städerna och arenorna ska formellt godkännas av IHF.

För mer information kontakta:

Krister Bergström, VD Handbolls-VM 2023 Sverige AB.

E-post: krister.bergstrom@handboll.rf.se Mobil: 070-352 56 22.

Mats Olsson, medieansvarig Handbolls-VM 2023 Sverige AB.

E-post: mats.olsson@handboll.rf.se