Charlotte Esping, Emelie Brolin och Carl Hedin förstärker teamet bakom Jönköping Horse Show

Ny namntung trio bakom dressyrsatsning under Jönköping Horse Show!

Tre starka namn förstärker teamet bakom Jönköping Horse Show. I år tar Internationellt Grand Prix meriterade Charlotte Esping över rodret som tävlingsledare i dressyr vid årets första upplaga av Jönköping Horse Show, med uppbackning från Emelie Brolin och Carl Hedin.

– Jag blev jätteglad när jag fick frågan om att tävlingsleda dressyren på Jönköping Horse Show! Elmia och Jönköping är en jättefin tävlingsplats och det är roligt att vi kan arrangera en så fin tävling i det här området. Vi hoppas att publiken kommer att få se flera nordiska stjärnor och unghästar av toppklass! säger Jönköpings nya tävlingsledare i dressyr Charlotte Esping.

Både Emelie och Carl är mycket aktiva unghästutbildare och är väl insatta i hur sporten utvecklas. Emelie Brolin är dessutom, sedan ett år tillbaka, Falsterbo Horse Shows tävlingsledare i Dressyr och hon sätter stor tyngd i en fortsatt dressyrsatsning under Jönköping Horse Show.

– Det känns som en ultimat trio! Charlotte har internationell tävlingserfarenhet och dessutom viktig kunskap från att leda och arrangera dressyrtävlingar. Jag och Carl är båda aktiva unghästryttare och utbildare. Tillsammans vill föra dressyrsporten framåt i Sverige och Jönköping Horse Show blir en självklar och viktig del som central mötesplats för hela ridsportsverige. säger Emelie Brolin.

Trion ser hoppfullt fram emot årets arrangemang som för dressyren innebär en del förändringar för att göra tävlingarna ännu bättre:

– Sporten utvecklas hela tiden, i år kommer en del förändringar göras för att göra dressyren i Jönköping ännu bättre. Bland annat satsar vi på att kunna öppna upp för flera Skandinaviska deltagare och vi kommer att bjuda in framgångsrika unghästar från våra nordiska grannländer säger Carl.

Under Jönköping Horse Shows fem tävlingsdagar kommer Agria Star of Tomorrow 5-7 år gå av stapeln, tillsammans med klasser för 4 åringar, ponnys och landets bästa Grand Prix ryttare. Propositioner och anmälan publiceras på arrangörens hemsida www.jonkopinghorseshow.se under vecka 13.

Frågor
Charlotte Esping, 070 853 84 53, dressyr@jonkopinghorseshow.com

Jönköping Horse Show anordnas 30 oktober – 3 november 2019 av Scandinavian Horse Event Production AB. Jönköping Horse Show har på kort tid blivit en central mötesplats för ridsporten där svenska och utländska ryttare tävlar i både hoppning och dressyr. Utöver sport arrangeras auktion, show och mässa med över 100 utställare. www.jonkopinghorseshow.se

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser