Destination Jönköpings Instagram presentation nya ambassadörer.

Ny vinkling på instagram - ett vinnande koncept

I snart ett decennium har Destination Jönköping drivit @jkpg på Instagram. Med start 2021 utvecklades Instagramkontot @jkpg där sju teman administrerad av sju ambassadörer för staden fick bli en del av kontot.

Instagramkontot @jkpg startades 2011 med syftet att inspirera och visa upp vad som gör JKPG unikt och attraktivt. Ett tidigt strategiskt val, och något som vid starten var ett nytt koncept, var att låta invånare visa upp sin bild av platsen med hjälp av inspirerande bilder, tips och personliga guldkorn.

Destination Jönköping tog tidigt ett första steg mot ambassadörsbaserad marknadsföring och bjöd in härliga Jönköpingsbor att dela med sig av sina guldkorn runt om i destinationen och det blev otroligt bra. Förutom ett stort engagemang har vi sett hur många andra destinationsbolag inspirerats av konceptet att genom ambassadörer visa upp sin plats.

Efter en utvärdering av den nya vinklingen av kontot har vi kommit fram till att det är ett framgångsrikt koncept vi vill fortsätta med. Ambitionen med våra olika teman är att visa upp en bredare bild av kommunen där vi hoppas kunna se lite mer oväntade tips och personliga guldkorn som vi tror ger ett större mervärde för våra följare. Vi ser väldigt mycket fram emot att följa årets ambassadörer och tror att det kommer bli riktigt bra, säger Evelyn Einebrant, marknadsförare på Destination Jönköping.

Nu är det dags för nystart med årets sju utvalda ambassadörer att administrera @jkpg med fokus på arkitekturmåndag, med nya ögon, livet på landet, stadens guldkorn, historiefredag, fotolördag och med naturen som arena. Ett tema för varje dag. För att titta närmare in och följ kontot på Instagram

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, evenemang och möten/kongresser