Pressinbjudan: Sverige-Frankrike möts i fotbollslandskamp för funktionshindrade i Huskvarna

Söndagen den 11 september kl. 15.00 möts Sverige och Frankrike i en fotbollslandskamp för funktionshindrade på Vapenvallen i Huskvarna.

Välkommen på pressinformation om landskampen!

Tid: Tisdag 16 augusti kl. 17.00 i samband med en av Husqvarna FF:s träningar för Fotboll För Alla
Plats: Vapenvallen, Huskvarna

Som en del av Huskvarnas 100-årsjubileum går en träningslandskamp i fotboll mellan Sveriges och Frankrikes handikapplandslag av stapeln på Vapenvallen i Huskvarna den 11 september kl. 15.00. Bakom matchen står bland andra Husqvarna FF som driver Fotboll För Alla där ett 40-tal barn och vuxna med någon form av funktionsnedsättning spelar i tre olika träningsgrupper. I samband med landskampen arrangeras även en cup där samtliga Sveriges Fotboll För Alla-lag, särskolor, föreningar m.fl är inbjudna att delta.

Jönköpings Kommun ser väldigt positivt på att få möjlighet att stötta ett arrangemang vars verksamhet är prioriterad i kommunen.

För ytterligare information, kontakta:

Nicklas Pihlkvist, tfn 073-502 61 33

Arrangörer: Husqvarna FF, Svenska Handicapförbundet och Fritid Jönköping

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare.