​​​Pressinbjudan: USM final Stadium Handboll Cup 2015 i Jönköping 17-19 april

​​​Pressinbjudan: USM final Stadium Handboll Cup 2015 i Jönköping 17-19 april

Över 600 lag har sedan september kämpat om platser till den prestigefyllda finalen som spelas den 17-19 april i Jönköping. Svenska Handbollförbundet bjuder in till en informationsträff om finalspelen torsdagen den 16 april kl.14.00 i Idrottshuset.

Det är totalt 48 lag indelade i tre åldersklasser; junior, A-ungdom och B-ungdom som finns på plats på Elmia och i Idrottshuset för att göra upp om segern i Stadium Handboll Cup 2015. Handbollen kommer att dominera stadsbilden i Jönköping när staden invaderas av tusentals spelare, ledare, domare, funktionärer, släkt och vänner från hela landet. Det är andra och sista året som Jönköping är värdstad för USM Stadium Handboll Cup. Turneringen kommer att avgöras på Idrottsarenan och Elmia där en tillfällig tävlingsarena byggts upp för evenemanget.

Turneringen sker i samverkan mellan Svenska Handbollförbundet, Småland-Blekinge Handbollförbund, lokala handbollklubbar, Destination Jönköping AB och Kultur-och Fritidsförvaltningen.

Välkommen!

För ytterligare information, kontakta:
Björn Ericsson, Småland-Blekinge Handbollförbund, 070-568 35 84
Carl-Gustaf Tollén, Destination Jönköping AB,  070-699 69 25

Destination Jönköping AB arbetar för att få fler att upptäcka Jönköping och allt som erbjuds på de olika platserna i vår destination. Vårt fokus ligger i att utveckla vår besöksnäring, skapa fler nationella evenemang och få fler att förlägga stora möten här. Destination Jönköping AB är ett helägt kommunalt bolag med 20 anställda.