Presskonferens i Jönköping med Svenska Fotbollförbundet den 24 juni 2013

Presskonferens i Jönköping med Svenska Fotbollförbundet den 24 juni 2013

Den 25 juni presenterar damlandslagets förbundskapten Pia Sundhage truppen till sommarens EM-slutspel på hemmaplan - UEFA dam-EM 2013. Dagen innan, den 24 juni, hålls en presskonferens i Jönköping - den åttonde EM-staden 2013.

Svenska Fotbollsförbundet gick ut med ett pressmeddelande om konferensen igår, men vi passar på att påminna om denna viktiga och högintressanta händelse i Jönköping.

Svenska Fotbollförbundet och EM-organisationen bjuder in till presskonferens i Rådhuset, Jönköping, måndagen den 24 juni kl 15.00

Jönköping blir en stor och central del i UEFA Womens Euro 2013, eftersom samtliga domare och domarobservatörer kommer att bo och utgå därifrån. Det gör även UEFA Technical Study Group som analyserar och granskar fotbollen som spelas, en analys som ska användas för framtida utveckling.

Deltar på presskonferensen gör bland andra Kommunalrådet Birgit Berndtzon Sivers, UEFA:s domarobservatör Bosse Karlsson, den svenska EM-domaren Jenny Palmqvist, Smålands Fotbollförbund och turneringschefen Göran Havik.

Välkommen!

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.