Nya ägare på Lofsdalens Fjällhotell skapar en ny hubb i Lofsdalen

Lofsdalens Fjällhotell får liv med nya ägare

Nu kompletteras Lofsdalens boende, mat & dryckes-scen med Lofsdalens Fjällhotell som öppnar i ny regi. Hotellet som varit stängt i flertalet år har nya ägare med stora ambitioner.

Det är Kalle Schröder, Pål Åsberg och Johanna och Niklas Kleebinder som förvärvat Lofsdalens Fjällhotell. Hotellet smygöppnar 27 juni 2021 med boende i 41 hotellrum och 10 lägenheter i intilliggande annex, totalt närmare 200 bäddar.

Barndomsvännerna Kalle och Pål har tillsammans startat och drivit filmproduktionsbolaget Bleck samt restaurang Bleck på Södermalm och Storstugan vid Hellasgården i Stockholm. Gemensamt för restaurangerna är enkelheten och de goda och genuina råvarorna. Just denna enkelhet är något Kalle och Pål värderar högt och kommer att ta med sig till restaurangen på fjällhotellet.

Johanna och Niklas kommer från fastighetsbranschen och driver fastighetsprojekt i både Stockholm och Lofsdalen och kommer att projektera de långsiktiga planer som finns för de tomter som ligger intill hotellet.

- Känns fantastiskt att vi blivit med Fjällhotell! Hotellet har en stor potential och vi vill skapa en knutpunkt i Lofsdalen som kommer att berika byn. Här kommer vi erbjuda boende och högklassig mat i härlig miljö – med toppenläge, säger Kalle Schröder, ägare till Lofsdalens Fjällhotell.

De nya ägarna tog över hotellet i april 2021 och har redan satt igång renoveringen. Närmast väntar en utvändig ansiktslyftning som ska modernisera bilden av hotellet. En ny terrass byggs också i söderläge. I sommar välkomnas gäster att njuta av boende i hotellrum eller lägenheter med fräsch frukost. Under hösten fortsätter renoveringen av entré, reception, restaurang och bar.

- Vi har stora ambitioner och har satt en långsiktig plan som innehåller både renovering av sällskapsytor, hotellrum och lägenheter. På lång sikt vill vi bygga ett spa. Vi är superglada över den responsen vi fått hittills och välkomnar alla gäster att hänga med på resan, fortsätter Kalle Schröder.

Boka sommarens vistelse på Lofsdalens Fjällhotell på lofsdalen.com

Kalle Schröder, Ägare Lofsdalens Fjällhotell
kalle@bleck.co 070 555 64 56

På sommaren är Lofsdalen Bike Park ett stort dragplåster. Med ca 16 km familjevänlig downhillcykling är den en given favorit för den äventyrslystne. På stigcykellederna njuter du av fjällcykling med milsvidd utsikt från sadeln. Det finns gott om vandringsleder med möjlighet att starta både i skog såväl som uppe vid trädgränsen. Varierande fiske och viltspaning lockar också många gäster.