Monsterjakt, Spökhistorier och Kvällsöppet i City

Monsterjakt, Spökhistorier och Kvällsöppet i City

För andra året i rad arrangerar Destination Östersund kvällsöppet med Halloween-tema i Östersunds centrum. Den 29 oktober håller stadskärnans butiker håller kvällsöppet till 20 och en rad halloweenaktiviteter arrangeras för stora och små.

Pumpor, belysning och skräckinjagande dekorationer pryder stadskärnan och ska göra det både mysigt och lite läskigt att strosa mellan butikerna. Butikerna tävlar om den mest skrämmande skyltningen och spöklik musik framförs av livemusiker runt om i stadskärnan som bidrar till stämningen.

Scenkonstbolaget Undantaget berättar och iscensätter spökhistorier för barn och vuxna inne på Smithens gård. För den modige finns en Haunted Walk som garanterat ger kalla kårar och för de minsta Monsterjakten, en digital monsterkarta där det gäller att hitta alla monster som gömts runt om i stan.

Ett stort antal butiker, caféer och restauranger är engagerade och deras respektive erbjudanden samlas i CityPlay-appen och släpps den 28 oktober kl 19.

- Vi vill skapa en både spännande, varm och lite kuslig stämning på stan, säger Calle Hedman, Centrumutvecklare på Destination Östersund. I år har vi satsat lite extra på utsmyckningen i centrum och vår ambition är att skapa en kväll som gynnar både handel och restauranger men på ett Coronaanpassat sätt. Aktiviteterna som genomförs och butiker och restauranger följer de riktlinjer som finns, men vi vill såklart påminna om det personliga ansvaret, att var och en är också är ansvarig för att hålla avstånd och stanna hemma om man har symptom.
Jag ser fram emot en kväll som passar både barnfamiljen, de som vill bli mer skrämda och de som bara vill njuta av en härlig kväll på stan med musik och fina erbjudanden.

Calle Hedman, Centrumutvecklare Destination Östersund, 073-815 01 13
Hanna Sjöberg, Projektledning Destination Östersund, 073-083 50 58