Östersundshandeln samlas till kick off

Nu på tisdag den 4 februari bjuder City Östersund och Östersund Handel in butiks- och fastighetssägare i centrum till en kväll på Gamla Teatern kl 18-21 .

Syftet är att diskutera hur vi kan öka handeln och göra stadskärnan mer attraktiv.
Under kvällen presenteras visioner, mål och aktivitetsplaner. Vi kommer också att presentera en aktuell medlemsundersökning som bl a lyft frågor såsom kvälls- och söndagsöppet etc.

-  Vi hoppas på en upprepning av fjolårets succé som samlade närmare 250 personer. Vi ser fram emot givande diskussioner och en inspirerande kväll som ska lyfta oss ytterligare ett steg framåt i utvecklingen av Östersund som handelsstad, säger Peter Martinek, Cityledare .

-  Det här är den första gemensamma kick offen sedan City Östersund införlivades i destinationsbolaget i somras, säger Anna Wersén, VD för Destination Östersund, och nu jobbar vi för fullt med att ta fram långsiktiga strategier och aktiviteter, för 2014 och framåt.

Destinationsbolagets uppgift är att vara en samverkansplattform för att utveckla handel, möten, evenemang och besöksattraktioner. City Östersund är sedan 1 juli 2013 en del i Destination Östersund. Verksamheten i City Östersund är, som tidigare, finansierad via medlemsföretagen i Östersund Handel, fastighetsägarna och Östersunds kommun.