Bild Svenska Snowvolleyförbundet

SM i Snow volley inviger Reaxcer Snowheart Arena

Lördagen den 19 februari avgörs Svenska Mästerskapet i Snow volley, ett evenemang som samtidigt inviger årets snöpark på Stortorget mitt central Östersund – Reaxcer Snowheart Arena.

-Det är perfekta förutsättningar och det ska bli så roligt att arrangera SM. Extra roligt i år när Östersund finns representerade i både dam- och herrklassen. Det kommer bli en fantastisk fest på Stortorget under lördagen, säger Daniel Anundgård, ordförande Östersund Volley.

-Härligt att det sker evenemang igen och att vi får ta emot två stora nationella idrottstävlingar som SM i Snowvolley och Nordiska Ungdomsspelen till vår snöarena så tätt inpå varandra innan vi öppnar upp Snowheart Arena för allmänheten. Det skapar en helt ny förutsättning för publik och vidgar ramarna för sportevenemang i det offentliga rummet, säger Calle Hedman, centrumutvecklare på Destination Östersund.

Tävlingarna för både dam och herr äger rum under lördagen den 19 februari och totalt 18 matcher kommer att spelas på det som vanligtvis är Stortorget i Östersund. Tävlingarna arrangeras av Svenska volleybollförbundet tillsammans med KFUM Östersund Volley.

Tävlingarna har fritt inträde och startar kl 08.30 för herrarna på lördagen. Finalmatcherna spelar kl 14.00 respektive 15.00 samma dag.

Reaxcer Snowheart Arena är ett samarbete mellan Reaxcer AB, Östersunds Kommun, MND samt Destination Östersund.

Daniel Anundgård, Östersund Volley, 073- 513 38 34
    Jakob Birgersson, Svenska Volleybollförbundet, 073-630 65 52