# Sommarbilen - en bild för en bil

# Sommarbilen - en bild för en bil

I ett samarbete mellan VisitÖstersund och Berners kan besökare och ortsbor i sommar tävla om att få låna en sommarbil. Bilen kommer att lånas ut veckovis under åtta sommarveckor med start vecka 27. Det är gratis att låna bilen mot att man dokumenterar sina upplevelser på  #sommarbil på Instagram och Facebook.

- #Sommarbilen är ett nytt och innovativt sätt att visa upp Östersund tillsammans med både besökare, ortsbor och ett lokalt företag. Här får både besökare och Östersundsbor chansen att visa upp sin bild av stan och sina smultronställen, säger Joakim Kihlberg, Turistcenteransvarig på Visit Östersund.

- Vi vill ge länsbor och turister möjligheten till att få upptäcka något nytt. Det är inte alla som har tillgång till en bil i vanliga fall. Vi lånar därför ut en bil gratis mot att man visar hur trevligt det kan vara med en bilsemester. En bil för en bild helt enkelt, säger Peter Stenberg VD för Berners.

För att få låna bilen gäller det att skriva den bästa motiveringen taggad med #sommarbil på Berners Facebooksida och välja vilken vecka som passar att låna bilen. Tävlingen pågår i både Östersund och Sundsvall.

Sommarbilen är en Skoda Fabia, det kommer gå att följa resan genom att söka på #sommarbil på både Facebook och Instagram. Bilen kommer på så sätt att få en egen bilddagbok där vi får följa vinnarnas bilsemester på nära håll.

För mer information, kontakta

Joakim Kihlberg,Turistcenteransvarig, tel 070 - 634 33 75, joakim.kihlberg@visitostersund.se

Annelie Thorsell, Marknadsansvarig Berners, tel 070 - 108 91 21, annelie.thorsell@berners.se,