Vi firar Återstarten med Musik i City

Vi firar Återstarten med Musik i City

Den 29 september lyfts Coronarestriktionerna och människor får återigen träffas utan begränsningar. Det firar Destination Östersund genom att arrangera fyra konserter på Stjärntorget. På plats finns också Region Jämtland Härjedalen med drop-in-vaccination mot Covid-19.

- Det här hoppas vi är början till en återstart av Östersund, säger Calle Hedman, centrumutvecklare på Destination Östersund. Han fortsätter:
-  Vi vet att det är många som längtat efter att få mötas igen och hitta på roliga saker och vår förhoppning är att många ska passa på att göra allt det man inte gjort under pandemin. Klippa sig, köpa nya skor och kläder, unna sig en ny parfym, gå på restaurang, kort sagt ta med sig vänner och familj in till stan för att gynna våra lokala företag i stadskärnan. Det är många verksamheter som fortfarande har det oerhört tufft.

Destination Östersund har jobbat med ”Musik i City” under pandemin efter gällande restriktioner och förutsättningar och det har varit ett uppskattat och omtyckt inslag i stadskärnan. Det känns därför naturligt att fortsätta på det temat nu när restriktionerna lyfts.

Följande artister spelar:
    Onsdag 29 september – Duo Marmelad - kl 12.00
    Torsdag 30 september – Sagi Twins kl 12.00
    Fredag 1 oktober – Kingen Trio - kl 15.00
    Lördag 2 oktober – Patriks Combo – kl 12.00 & 14.00

För de som inte har möjlighet att besöka Östersunds centrum dessa dagar så kommer alla konserter att livesändas på ÖP-TV och via Visit Östersunds Facebooksida.

Calle Hedman, Centrumutvecklare Destination Östersund, 073-815 01 13
    Calle.hedman@destinationostersund.se

Samarbetspartners är: Östersunds kommun, Jämtkraft, DIÖS, Sensus, Nightline samt Bonnier News Local.

Från och med den 29 september gäller följande:
    Den som inte är fullvaccinerad mot covid-19 bör ta särskild hänsyn till personer i riskgrupp och personer som är 70 år och äldre. Hen bör vidta försiktighetsåtgärder för att undvika att själv blir smittad och för att undvika spridning av covid-19. Hen bör därför, när det är möjligt hålla avstånd till andra människor och särskilt undvika nära kontakter med personer i riskgrupp och personer som är 70 år och äldre.