​Kocktävling under höstmarknaden i Östersund

​Kocktävling under höstmarknaden i Östersund

Nu är det dags för höstmarknad i Östersund. Stortorget fylls med barnaktiviteter, happenings i URBAN och över 50 lokala mat- och hantverksutställare den 21-23 september. Nyhet för i år är en kocktävling där tre kockar kommer att laga mat genom att inhämta sina råvaror från Stortorgets utställare. 100 st besökare får både provsmaka och agera jury.

I URBAN på torget kommer kockar från tillexempel Kitchen and table och Svensk Cater att laga en maträtt gjord av råvaror som de hittar hos de lokala matproducenterna på Stortorget. 100 lyckliga besökare får provsmaka och sedan betygsätta maträtten genom att slänga sin tallrik i papperskorgar märkta med betygsskalan 1–5.

- Förutom att fylla på skafferiet med höstens alla råvaror finns aktiviteter för hela familjen på marknaden, bland annat ponnyridning, quiz och en rolig balansbana. Den spännande kocktävlingen genomförs i URBAN och där kommer även inspiratörer att ge besökarna trädgårdstips på hur vi tar tillvara på höstens råvaror, säger Calle Hedman, Projektledare Framtidens Stadskärna, Destination Östersund

Hållpunkter i URBAN på torget

TORSDAG kl. 11-18