Ny styrelse utsedd i Destination Östersund

Ny styrelse utsedd i Destination Östersund

Under bolagsstämman för Destination Östersund utsågs ny styrelse.

Martin Sahlberg OSD, fortsätter som ordförande i Destination Östersund liksom Knut Rost DIÖS, vice ordförande.
Till ledamöter valdes:
Magnus Trense Swedavia
Anette Lindow Östersund Handel
Björn Hemmingsson Quality Hotel Frösö Park

Till suppleanter valdes:
Anna Rex Handelskammaren
Katarina Magnusson Tages
Anette Modin Tintin Style-Zmillas
Erik Odén Ruth Oden Fastigheter
Johnny Jonsson Scandic City Östersund.

Martin Sahlberg fortsätter även som styrelseordförande i dotterbolaget Visit Östersund.
Till ledamöter i Visit Östersund valdes Björn Hemmingsson samt Magnus Trense. Bosse Svensson och Florian Stamm kvarstår som representanter för Östersunds kommun i styrelsen för Visit Östersund.

- Jag ser verkligen fram emot att arbeta med den nya styrelsen, säger Martin Sahlberg, ordförande i Destination Östersund. Vi har spännande utmaningar framför oss med utveckling av stadskärnan och tuffa mål för ökad besöksnäring. Den nya styrelsesammansättningen förstärker ytterligare vår kompetens, ger en ökad bredd och stöd för en fortsatt strategisk utveckling.

För mer information: Martin Sahlberg, Ordförande Destination Östersund, 072-050 20 20

Destination Östersund utvecklar och marknadsför bilden av Östersund gentemot privat/affärsresebesökare, kongress och event. Bolaget ska vara en drivande aktör för att utveckla Östersund som besöksmål, öka antalet besökare och skapa ökad affärsnytta för den lokala besöksnäringen. Det gör vi bl a genom Visit Östersund, ett samägt bolag med kommunen som också driver Turistbyrå och via partnerskapet Östersund Convention. 2016 omsatte besöksnäringen i Östersund  710 Mkr och vi hade över en miljon gästnätter (varav 411 000 kommersiella gästnätter). Merparten av de utländska besökarna kommer från Norge.