Anders Bjernulf ny VD för Destination Sälenfjällen

Styrelsen i det privata destinationsbolaget Destination Sälenfjällen har utsett Anders Bjernulf 51 år, till ny VD. Anders tillträder under hösten och ersätter Charlotte Skott som efter 4 framgångsrika år valt att lämna rollen. Anders och Charlotte kommer under september månad att jobba parallellt, innan överlämning sker.

- Vi är stolta och glada att vi har lyckats knyta Anders till oss som ny VD, säger styrelseordförande Sven von Holst. Anders har en mycket gedigen bakgrund från besöksnäringen och har ett starkt nätverk lokalt, regionalt och nationellt. Anders har de erfarenheter och kompetenser vi behöver för att ta nästa steg i vår utveckling. Vi vill också passa på att tacka Charlotte Skott för sin tid som VD hos oss, hon har gjort ett stort och gediget arbete med att starta upp bolaget och har med sin kompetens och sina ledaregenskaper på ett mycket bra sätt nått de gemensamma mål vi satt upp. Vi vill önska Charlotte stort lycka till när hon under hösten väljer att gå vidare i en roll som Näringslivsdirektör i Uppsala kommun, avslutar Sven von Holst.

Anders Bjernulf har tidigare b.la varit VD för Siljan Turism åren 2001- 2005, och har innan dess även arbetat internationellt. Anders är ett välkänt namn i Sälenfjällen, och har en god lokalkunskap sedan sina 9 år 2005- 2014, som marknads- och försäljningschef på Scandinavian Resort, där Sälens Högfjällshotell ingår.

- Det känns otroligt spännande och utmanande att få möjligheten att ta mig an VD- rollen och leda Sveriges största besöksnäringsdestination utanför storstäderna, säger Anders Bjernulf. Jag känner väl till Sälenfjällen och ser fram emot att få arbeta tillsammans med alla medlemsföretag och skapa goda förutsättningar för långsiktig tillväxt, i den snabbt växande besöksnäringen.

Presskontakt:

Sven von Holst, ordförande Året Runt i Sälenfjällen AB/ Destination Sälenfjällen, +46 705 78 25 35

Anders Bjernulf, +46 702 37 95 00