Fler stjärnförfattare klara för Sigtuna Litteraturfestival

Hyllade svenska spänningsförfattarna Anders Roslund, Kristina Ohlsson, Christoffer Carlsson, Pascal Engman, Per Schlingmann och Kristina Appelqvist är nu också klara för Sigtuna Litteraturfestival 2018.
– Vi är mycket stolta över våra spänningsförfattare och glada att så många av dem väljer att komma till Sigtuna. Vi vet att spänningsromaner lockar många läsare och det här blir ett gyllene tillfälle för dem att möta sin favoritförfattare, säger Ann-Marie Skarp, vd för Piratförlaget.
Till Sigtuna Litteraturfestival kommer alltså Anders Roslund, som lanserar sin nya bok thrillern Tre timmar under festivalen. Boken är en fristående fortsättning på Tre sekunder och Tre timmar.
- Att kunna komma tillbaka till Sigtuna Litteraturfestival känns så himla bra – jag har ju vid det här laget besökt de flesta bokfestivaler som finns i Europa och Sigtuna är en av de absolut proffsigaste. Och att dessutom kunna göra det i ett nytt författarskap, med en helt nyutgiven bok som bara kommer att vara ett par dagar gammal och nu får träffa sina läsare en allra första gång, blir lika spännande för mig som för Tre timmar, säger Anders Roslund.
Totalt medverkar ett tjugotal författare på festivalen som går av stapeln 5 maj. Sedan tidigare står klart att följande författare medverkar; Jan Guillou, Anders Roslund, Martina Haag, Mikael Niemi, Pija Lindenbaum, Marie-Louise Ekman, Bea Uusma och Uje Brandelius.
Programmet i sin helhet släpps under senare delen av mars. Läs mer om alla medverkande författare på www.sigtunalitteraturfestival.se och www.piratforlaget.se