Premiär för Garnsviken Golf i Sigtuna

Premiär för Garnsviken Golf i Sigtuna

- Golf, konferens och hotell på ett och samma ställe

Garnsviken Golf är namnet på det nya samarbetet mellan Wenngarn och Sigtuna Golfklubb. Wenngarn utanför Sigtuna har 1000 år av historia och köptes hösten 2013 av Olle Larsson. Området har på rekordtid gått från ett rejält förfall och mycket nedgånget till ett blomstrande modernt och levande bysamhälle med snart 500 boende och 200.000 besökare. Området är idag en destination med hotell, restauranger, konferens, event, café, bageri, företagscenter, gym, förskola och bryggeri samt ett öppet slott med slottspark nedanför öppen för alla.

Med Garnsviken Golf vänder man sig till företag som vill ha företagsgolf med det lilla extra. Genom Wenngarn kan Garnsviken Golf förutom golf erbjuda boende i alla kategorier, konferens- och eventlokaler för stora och små grupper, restaurang, vedungsbakad pizza, förstklassigt träningscenter, turridning och mycket mer. Allt i en historisk miljö som är både spännande och vacker. En standard företagsgolf, inklusive all service och lunch på Wenngarn, kostar 750kr/pp.

Sigtuna Golfklubb är en naturskön upplevelse vid Garnsvikens strand som präglas av ett öppet Mälarlandskap med vackra bestånd av 100-tals år gamla ekar och rester av trädalléer från slottet. Klubben är en av få miljöcertifierade klubbar i Sverige. Garnsviken Golf finns 3 km från Sigtuna stadskärna och 15 min från Arlanda.

Mer information:

garnsvikengolf.se

wenngarn.se

sigtunagk.se

För mer information, kontakta:

Patrick Kroos, mobil: 0708- 642806

patrick@garnsvikengolf.se