Sök ett av fjällvärldens mest attraktiva jobb: Kommunikatör och eventkoordinator hos Destination Vemdalen

Nyhet -

Destination Vemdalen AB söker en fjällsugen kommunikatör och eventkoordinator som tillsammans med befintlig personalstyrka lyfter destinationens utveckling till nästa nivå.

Om Destination Vemdalen
Bolaget har som syfte att samordna, driva och initiera gemensamma frågor bland annat genom olika projekt som utvecklar varumärket Vemdalen och närliggande byar. Vi ska dessutom marknadsföra destinationen genom kostnadseffektiva kanaler som exempelvis vemdalen.se, sociala medier, presskontakter, nyhetsbrev och via olika evenemang. Bolaget ägs av och företräder 135 företag i området.

Destination Vemdalen AB driver även den populära turistinformationen på Skalets torg och tillhandahåller information rörande områdets besöksnäring och dess sevärdheter, aktiviteter, boende och restaurangutbud. På vemdalen.se finns även en webbutik kopplat till turistinformationen.

Om tjänsten
Som kommunikatör och webbredaktör är du den som ansvarar för att webbplatsen vemdalen.se är optimerad för respektive årstid med relevanta artiklar och en uppdaterad evenemangskalender. Det innebär en aktiv dialog med våra eventföretag, restauranger och andra medlemsföretag i destinationsbolaget som ska lyftas på webbplatsen.

Du jobbar nära vår marknadskommunikatör där ni gemensamt planerar och producerar innehåll till webbplats, sociala medier, samarbetspartners och press.

Utöver din huvudroll projektleder och utvecklar du de evenemang som Destinations Vemdalen ansvarar för.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som är ansvarstagande och ser till att planerade aktiviteter blir väl genomförda inom givna tidsramar. Du är en engagerad och initiativrik med dokumenterad erfarenhet av att planera, genomföra och följa upp event.

Du har eftergymnasial utbildning eller några års erfarenhet av kommunikation och affärsutveckling där du har arbetat både strategisk och operativt. Du bör kunna enklare webbutveckling (Wordpress), har jobbat med sociala medier och du uttrycker dig väldigt väl i svenska, både i tal och skrift.

Vi arbetar nära och aktivt med våra delägare och du kommer att vara spindeln i nätet i många frågor, så ett gott värdskap mot företag och gäster är av högsta vikt. Som ett litet och starkt gäng arbetar vi tight tillsammans och du blir en viktig spelare i vårt team.

Sista ansökningsdag 2023-06-30
Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Anställningsform: Tillsvidareanställning heltid med inledande provanställning 6 månader.
Ansökan:
Mejla din ansökan innehållande CV och personligt brev.

För frågor om tjänsten:

Anna Hansson,