Matte och Willy  är dragplåstret på årets Lodge & Lya-mässa  i Vemdalen

Matte och Willy är dragplåstret på årets Lodge & Lya-mässa i Vemdalen

Matte och Willy är kända profiler från TV-programmet Bygglov och kommer vara en stor publikdragare  under sina scenshower och de kommer även att mingla runt bland besökare och utställare på mässan den 31 oktober till 1 november.

- Vi tror på ytterligare ökning detta år då vi förutom temat hus och hem även har utställare mot fritid säger Maria Cederberg, vd för Destinationsbolaget i Vemdalen. I fjol hade vi ca 7300 besökare och 65 utställare och våra besökare kommer få många tips mot hus, hem och fritid men även handla härproducerat, ett inslag som är mycket populärt bland besökarna.

- Lodge & Lya är ett event för hela familjen och en avstamp inför vintersäsongen, säger projektledare Kristina Kristoffersson. Många familjer firar höstlovet i Vemdalen då vi har aktiviteter hela veckan och avslutar ledigheten med mässan forsätter Kristina. Mässan innehåller även ett ungdomstorg så barn och ungdomar besöker oss gärna.

För mer information kontakta:

Kristina Kristoffersson, projektledare 0730-440 997
Maria Cederberg, VD 070-559 10 99