Foto: Kalle Vertergård

​Vemdalen tar nästa steg i digitaliseringen

Det blir allt viktigare för destinationer att synas digitalt. Att konkurrera om uppmärksamheten i en allt hårdare digital konkurrens ställer höga krav. Utvecklingen har aldrig gått snabbare än den gör nu, allt pekar dessutom på att utvecklingen bara kommer att gå fortare och fortare.

Med de insikterna har Destination Vemdalen nu lanserat en helt ny hemsida som ska förbättra gästupplevelsen och föra gästen närmre de lokala företagen.

-Vemdalen har en fantastik produkt både sommar och vinter med allt från fjällvandring till skidåkning och matupplevelser av högsta klass. Den hoppas vi kunna förmedla ännu bättre med vår nya sajt.

Detta är endast är en första version, det kommer att tillkomma flera nya funktioner som ska höja gästnyttan och underlätta för potentiella gäster att boka sin resa och sina upplevelser.

-Vi har byggt hemsidan tillsammans med byrån Adeprimo. De har verkligen levererat. Deras spetskompetens inom digital utveckling, förståelse för det nya medielandskapet samt insyn hur man skapar engagemang digitalt har hjälpt oss mycket. Det här är bara början, det ska bli spännande att fortsätta arbetet tillsammans, avslutar Marcus.

Varmt välkommen till Vemdalen.se!