Pressinbjudan: Nu presenteras ett förslag till Destinationsstrategi Kalmar

Pressinbjudan: Nu presenteras ett förslag till Destinationsstrategi Kalmar

På uppdrag av Kommunfullmäktige har Destination Kalmar tagit fram en strategi för hur Kalmar kan utvecklas som en hållbar destination och plats. En bred idéprocess har genomförts där olika intressenter har bidragit till slutresultatet. Strategin ska vara ett gemensamt styrdokument för alla aktörer som på olika sätt arbetar med att utveckla Kalmars besöksnäring.

Vi bjuder in till en pressträff för att presentera det förslag som har tagits fram och som Destination Kalmars styrelse ställde sig bakom vid styrelsemötet den 9 november. Förslaget ska nu ut på remiss.

Pressträffen hålls:
Tid: Fredagen den 10 november, klockan 9.00