Höstlovsresorna till Turkiet nästan slutsålda från Sundsvall

Deturs reseförsäljningen till Södra Turkiet från Sundsvall har gått över förväntan i år. Mer än varannan resa i höst är redan såld och höstlovet är nästan slutsålt. Nyheten Kreta ligger även den enligt plan och Detur är nöjda med lanseringssäsongen.

Till sommarsäsongen 2014 lanserade Detur en nyhet från Sundsvall. Det var svenskarnas charterfavorit Kreta, som hittills gått helt enligt plan och kunderna har varit mycket nöjda och just nu ser man över Kreta inför nästa år. Södra Turkiet, med de välkända resmålen Alanya, Antalya, Belek, Side och Kemer, har hittills sålt över förväntan. Mer än varannan resa är redan såld inför hösten och antalet förbokade gäster har ökat kraftigt mot föregående år. Höstlovet v 44 är nästan slutsålt nu.

-  Vill man resa under höstlovet har vi i dagsläget bara några få stolar kvar till Turkiet och vi öppnade några fler igår. Vi har något fler stolar kvar till Kreta, men bokningarna har ökat även här senaste veckan efter löneutbetalningen i fredags, säger Deturs Försäljnings- & Marknadschef Staffan Jansson.

Från Sundsvall erbjuder Detur avgångar varje söndag från 10 augusti fram till och med höstlovet den 26 oktober med direktflyg till Antalya (Turkiet) och Chania (Kreta-Grekland).