Publishingpriset till Devocy

Magasinet KVM, producerat av Devocy på uppdrag av bostadsbyggaren JM, vann i sin kategori ”Magasin geografiska områden” under Publishingpriset.

• Vår målsättning är att Devocy ska vara en av Norrlands bästa byråer och det här är ju såklart ett fantastiskt kvitto att vi är på rätt väg. Det är en grym boozt att gå upp på scenen med andra guldmedaljörer som Volvos filmer och Göteborgsoperan, och bevisa att det som Örnsköldsviks- och Norrlandsföretag går att kriga med de största drakarna, säger Johan Allard, Creative Director.

Publishingpriset är en årlig jurybedömd tävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker på svenska eller engelska. Sedan 1990 har Publishingpriset delats ut för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Under gårdagen delades en rad priser ut på Berns i Stockholm, varav ett gick till magasinet KVM i kategorin ”Magasin geografiska områden”.

• Det känns så klart otroligt roligt. Priset är resultatet av ett kreativt och nära samarbete med vår uppdragsgivare JM. Vi har jobbat hårt och har en nöjd uppdragsgivare, vilket är a och o. Samtidigt är det otroligt uppmuntrande att få bekräftelse från annat håll, säger Sofia Göth, redaktör för magasinet.

Magasinet KVM avgränsas till Stockholm och består av en blandning av lustfyllda och inspirerande reportage, allt från Hemma hos-reportage till intervjuer med arkitekter som beskriver hur Stockholms stad är byggd ur ett historiskt perspektiv och hur man planerar framåt för att uppnå en så funktionell och vacker stad som möjligt. Devocy har stått för form och innehåll i nära samarbete med uppdragsgivaren JM.

Devocy, med huvudkontor i Örnsköldsvik, är sedan tidigare en prisad kommunikationsbyrå. För några veckor sedan vann byrån silver för magasinet under Svenska Designpriset. Byrån står för en bred kompetens från strategisk kommunikation, till text, form, och foto med mera.

• Många som hälsar på oss i Örnsköldsviks gamla Snickerifabrik brukar säga att ”ni verkar ha så himla roligt på jobbet, man blir glad att komma hit”, och förutom att det värmer att höra, så är det just den glädjen och engagemanget som ligger till grund för en sådan här framgång. Det är otroligt mycket jobb och tighta deadlines, men vi är ett fantastiskt gäng där alla ställer upp för varandra och det här priset är lika mycket till alla på kontoret. Heja oss, avslutar Johan Allard.

• Konst, kultur, underhållning

Devocy är en prisbelönt byrå med stort hjärta och engagemang för sina kunder, vars branscher finns inom allt från industri, fastigheter, läkemedel, kläder, mat, lifestyle, transport och tjänstesektorn.

Devocy Communication är medlemmar i Komm, som är en branschorganisation för Sveriges samlade kommunikationsbyråer. Komm är en garant för att medlemsföretagen har hög kompetens och agerar utvecklande och professionellt inom reklam och kommunikationsfrågor. Devocy är även en ARU-certifierad reklambyrå. ARU - Ansvarig Reklamutgivare, är en symbol för särskild kompetens och kvalitetssäkring inom marknadsföringsjuridik och etik.

Sofia Göth

Presskontakt Kontorschef 070-6503392