DHL Express satsar på tennistalangen Leo Borg

DHL Express satsar på tennistalangen Leo Borg

Den elitsatsande tennisspelaren Leo Borg ingår partnerskap med DHL Express, som ska stötta hans resa mot internationell framgång. Satsningen är en del av DHL Express långsiktiga fokus på bättre hälsa och välmående för sina medarbetare.

– För oss finns en stark samhörighet mellan tennis, som bygger på mental styrka, uthållighet, snabbhet och passion, och den kultur vi bygger hos oss. Vi ser fram emot att inspireras av och stötta Leo Borg på hans resa mot internationell framgång, säger Peter Ervasalo, vd på DHL Express Sverige.

DHL Express har skrivit avtal med Leo Borg som satsar på att bli en av världens bästa tennisspelare. Leo är född 2003 och slutade 2021 som 15:e bästa junioren i världen. Från och med i år spelar han i herrturneringar som Nordea Open i Båstad i juli 2022.

Leo Borg samarbetar med Sebastian Pisano, en utav världens främsta på att maximera atleters prestationer med mental och fysisk träning samt kost- och sömnrådgivning. Sebastian har arbetat med många kända atleter såsom Alexander Isak och Dejan Kulusevski, svenska elitfotbollsspelare.

– Att våra medarbetare mår bra, både på fritiden och på jobbet, är en förutsättning för ett välmående företag. Vi hoppas kunna inspireras av samarbetet med Leo Borg till ett än mer holistiskt perspektiv på hälsa, med mat, sömn och mental träning, säger Lisa Göthberg, HR-chef på DHL Express Sverige.

DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expressleveranser, med stort fokus på företagshälsovård, med möjlighet till bland annat psykologsamtal, hälsosamma matval och friskvårdsbidrag. Leo Borg och Sebastian Pisano kommer bjudas in som hälsoföreläsare för DHL Express medarbetare.

DHL Express partnerskap med Leo Borg är via WeSport, som representerar idrottsstjärnor och några av världens största idrottstalanger främst inom sporterna tennis, hockey och fotboll.

Kontakt:
Ann Berglund