DHL peppar skidåkarna under Vasaloppsveckan

DHL peppar skidåkarna under Vasaloppsveckan

Det har nu blivit dags för Vasaloppets vintervecka och DHL är officiell logistikpartner till Vasaloppet. DHL har precis som Vasaloppet ökat fokus på miljöfrågan och kör därför fossilfria transporter under Vasaloppsveckorna. DHL är på plats med aktiviteter längs med spåret och deltar på Vasaloppets Business Forum. Nytt för i år är DHL:s trailer vid startområdet i Berga By där skidåkarna kan ladda upp i värmen innan start.

Förutom alla transporter finns DHL på plats vid pepp- och vätskestationen i Läde under Vasaloppet 30, Tjejvasan, Öppet Spår, Stafettvasan och Vasaloppet. Vi bjuder på hög stämning med musik till alla som kommer förbi. En nyhet i år är att vi ställer upp vår trailer vid startområdet i Berga By så att skidåkarna kan ladda upp i värmen innan start, säger Therese Litzén, Marknadschef på DHL Freight Sverige.

Torsdagen den 27 februari hålls det traditionsenliga Vasaloppets Business Forum, ett lokalt näringslivsforum där företagare samlas i restaurangen i Vasaloppsmässan. DHL:s hållbarhetschef Maria Nilsson Öhman berättar om DHLs miljö- och hållbarhetsarbete och träffen avslutas med en inspirerande föreläsning av Jenny och Sanna Kallur.

Det här är årets höjdpunkt när jag får vara på plats och hjälpa alla skidåkare som kämpar i skidspåret, säger Daniljela Trkulja, som normalt arbetar på DHL:s lager i Borås.