DHL blir officiell logistikpartner för Rugby World Cup 2019.

DHL blir officiell logistikpartner för Rugby World Cup 2019

DHL fortsätter att bygga ett långvarigt partnerskap med World Rugby och blir återigen ansvarig för transporterna av lagutrustning för rugbyturneringar till och från hela världen.

Stockholm, 30 maj 2017: DHL, världens ledande logistikleverantör, blir officiell logistikpartner för World Rugby och en världspartner av Rugby World Cup 2019. Partnerskapet innebär att DHL återigen blir involverad i ett av de största internationella sportevenemangen som kommer att äga rum i värdlandet Japan från den 20 september till 2 november 2019. DHL var officiell logistikpartner i Rugby World Cup 2011 i Nya Zeeland och Rugby World Cup 2015 i England.

– Vi är mycket glada över att fortsätta vårt långsiktiga och framgångsrika partnerskap med World Rugby och att vi återigen kommer att vara delaktiga i en av de främsta internationella sportevemangen för en sådan dynamisk växande sport, säger Ken Allen, vd, DHL Express. Vi är också mycket stolta över att rugby bryter sig in på ny mark i Japan, ett land med den fjärde största befolkningen av rugbyspelare i världen och som med stor potential kan inspirera en ny generation av rugbyfans både på och utanför planen. DHL har funnits i Japan i fyrtiofem år och har byggt upp ett oöverträffligt nätverk i landet. Vi ser fram emot att fortsätta dela all den passion och underhållning som rugby skapar med våra kunder, anställda och den bredare rugbyfamiljen i Japan, samt runt om i världen under de närmaste åren.

– Vi är glada över att utvidga vårt långvariga och framgångsrika partnerskap med DHL, den globala ledande logistikleverantören, säger Bill Beaumont, ordförande, World Rugby. DHL är inte bara en kommersiell partner utan en världsledande logistikoperatör och under ett evenemang där framgången ligger i detaljerna vet vi att vi har den bästa möjliga partnern.

Partnerskapet mellan DHL och Rugby World Cup 2019 fortsätter ett långvarigt samarbete mellan DHL och sporten rugby. Som officiell logistikpartner i Rugby World Cup 2015 var DHL ansvarig för transporten av rugbyturneringar och lagutrustning från hela världen till England. DHL levererade över 48 ton lagutrustning, 1 400 officiella matchbollar, 20 set av stolpar till 13 matcharenor och levererade också över 400 000 biljetter till fler än 160 länder.

I tillägg till detta samarbetar företaget också med World Rugby Sevens Series, New Zealand Lions Series 2017, Rugby Canada, Irländska Rugby Football Union, Tyska Rugbyunionen, Harlequins i England och DHL Stormers i Sydafrika och andra lokala klubbar på många platser runt om i världen. Stödet sträcker sig från logistiktjänster, sponsring, coachning-kliniker med DHL-ambassadörer och frivilliga volontärer från DHL-anställda, som åtar sig tid att driva samhällsprogram och hjälpa till med att administrera klubbar.

– Slut –

Mediakontakt:
DHL Express Media Relations
Daniel McGrath
Telefon: +49 228 182-9944
E-post: pressestelle@dpdhl.com

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 350 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.

DHL ingår i Deutsche Post DHL Group. 2016 hade koncernen en omsättning på 57 miljarder euro.