DHL Freight arrangerar paketjakt under Vasaloppet

DHL Freight, officiell logistikpartner till Vasaloppet, arrangerar i år en stor tävling under Vasaloppsveckan. Företaget har gömt 5 000 små gul-röda paket runt om i Vasaloppsområdet, mellan Sälen och Mora. Varje paket bär ett unikt trackingnummer och den som hittar ett paket uppmanas att gå in på www.dhlservicepoint.se och registrera det. Av alla registrerade paket, kommer 100 vinnare att dras, och upphittarna belönas rikligt.

Under årets Vasaloppsvecka kan den som håller korpgluggarna öppna efter minipaket i snön ha chans på riktigt fina priser. I anslutning till de åtta lopp som arrangeras mellan den 22 februari till den 3 mars, kommer DHL Freight att gömma sammanlagt 5 000 gul-röda paket på Vasaloppsområdet mellan Sälen och Mora.

Paketen sitter på en nyckelring och på undersidan av varje paket finns ett speciellt trackingnummer. Den som lyckas hitta ett paket kan enkelt gå in på www.dhlservicepoint.se och registrera numret på det upphittade paketet, tillsammans med sina kontaktuppgifter. Möjlighet finns också att besöka DHL Freights monter på mässområdet i Mora och registrera paketet där. Upphittat paket måste registreras senast den 10 mars 2013.

Av alla registrerade paket, kommer 100 vinnare att dras och upphittarna prisas med fina vinster. Första pris är ett presentkort på friluftsbutiken AddNature värt 5 000 kr. Resterande 99 vinnare får presentkorgar med spännande innehåll. Vinnarna offentliggörs senast den 31 mars på www.dhlservicepoint.se och vinsterna hämtas ut på närmaste DHLServicepoint, som finns på 1 300 platser över hela landet.

Varje person har rätt att registrera hur många paket som helst. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

– Slut–

Presskontakt:

Josephine Uppman, presskontakt DHL Freight
Inmema PR
E-post: josephine.uppman@inmema.com

Emmelie Johansson, marknadschef DHL Freight
E-post: emmelie.johansson@dhl.com

Om Vasaloppet

Vasaloppet är världens äldsta, största och längsta skidlopp. Första loppet arrangerades 1922 och den klassiska 90 km långa sträckan mellan Berga by i Sälen till Mora var länge det enda loppet. I dag omfattar vinterveckan åtta lopp på tio dagar med olika distanser för alla åldrar. Sedan 2009 arrangeras också lopp under sommaren med disciplinerna cykling och löpning. 2012 lockade alla arrangemangen sammanlagt över 80.000 anmälda. Vasaloppet ägs gemensamt av Sälens IF och IFK Mora Idrottsallians.

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 275 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.

DHL ingår i Deutsche Post DHL. 2011 hade koncernen en omsättning på 53 miljarder euro.