Melitta förlänger sitt kontrakt med DHL

Melitta förlänger sitt kontrakt med DHL

Stockholm 4 december, 2012 – Melitta förlänger sitt avtal med DHL Supply Chain i ytterligare 3 år. DHLs lageranläggning i Klippan är särskilt anpassat för produkter inom dagligvaruhandel och fackhandel, cirka 24.000 orders per år skickas åt Melitta.

Melitta Scandinavia är den största leverantören av kaffefilter, kaffemaksiner, dammsugarpåsar och dammsugartillbehör i Sverige med varumärken som Melitta, Swirl och Medisana. Företaget har haft sitt Skandinavien-lager hos DHL Supply Chain i Klippan sedan 1996, och väljer nu att förlänga detta kontrakt i ytterligare 3 år.

Förutom traditionell lagerhantering med plock och paketering, så kommer DHL Supply Chain även sköta mervärdestjänster såsom co-packing, re-packing och ettiketering.

- Vi har haft ett långt samarbete med DHL i Klippan och vår ambition har hela tiden varit att stärka det ytterligare för att på så sätt få möjligheten att effektivisera processerna både för oss och för DHL meddelar Stavros Papadopoulos, Head of Finance, Controlling & Administration. Dessa processer är idag väl genomarbetade vilket är otroligt viktigt samt tar lång tid att bygga upp fortsätter han.

Den goda kvalitén som DHL Supply Chain kan tillhandahålla samt att DHL kan tillhandahålla både lagerhantering, mervärdestjänster samt transporter gjorde att Melitta valde att förlänga kontraktet med DHL.

- Vi är jätteglada över att Melitta valt att förlänga sitt kontrakt med oss, speciellt eftersom vi har arbetat tillsammans med dem i många år och känner kunden väl säger Mikael Rosengren, Commercial Manager på DHL Supply Chain. Vår anläggning i Klippan har ett mycket bra geografiskt läge för hela den nordiska marknaden med närheten till Danmark, Finland och Norge. Vår anläggning är dessutom anpassad för snabbrörliga produkter vilket passar Melitta mycket bra fortsätter Mikael.

För ytterligare information kontakta:

Mikael Rosengren, Commercial Manager
DHL Supply Chain
Mobil: +46 (0)702-615 102
E-post: mikael.rosengren@dhl.com

Jenny Sundberg, Marketing & Communications Manager
DHL Supply Chain
Tel: +46 (0)8-543 45 744
Mobil: +46 (0)709-345 923
E-post: jenny.sundberg@dhl.com

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 275 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.

DHL ingår i Deutsche Post DHL. 2011 hade koncernen en omsättning på 53 miljarder euro.