Paketjakten kan börja - hitta magiska minipaket mellan Sälen och Mora

Paketjakten kan börja - hitta magiska minipaket mellan Sälen och Mora

Succén fortsätter och för andra året i rad arrangerar DHL Freight en stor tävling under Vasaloppets vintervecka 2014. En mängd gul-röda paket finns gömda i snön mellan Sälen och Mora och under Vasaloppsvecka kan den som håller korpgluggarna öppna ha chans på riktigt fina priser.

Stockholm, 20 februari: Under årets Vasaloppsvecka har DHL Freight gömt en mängd gul-röda minipaket i Vasaloppsområdet mellan Sälen och Mora. Paketen sitter på en nyckelring och på undersidan av varje paket finns ett speciellt trackingnummer. Den som lyckas hitta ett paket kan enkelt gå in på www.servicepoint.se och registrera numret på det upphittade paketet, tillsammans med sina kontaktuppgifter. Möjlighet finns också att besöka DHL Freights monter på mässområdet i Mora och registrera paketet där. Upphittat paket måste registreras senast den 2 mars 2014.

-  Vi är väldigt stolta över att vara den som sköter leveranserna bakom världens största skidtävling och det är självklart extra kul när vi tillsammans med övriga partners till Vasaloppet kan hitta gemensamma samarbeten. I detta fall har exempelvis flera av Vasaloppets partners bidragit med fina priser till vår paketjakt, säger Emmelie Johansson marknadschef på DHL Freight.

DHL Freight har sedan 2011 varit officiell logistikpartner till Vasaloppet och sköter transporterna under Vasaloppets vintervecka. Vinterveckan utgörs av åtta olika lopp mellan den 22 februari till den 2 mars och det omfattar transporter av upp emot 3 000 par skidor från den officiella vallaservicen och ut till starten. Logistikföretaget sköter även transporten av samtliga 65 000 åkares väskor med personliga tillhörigheter från start till mål. I anslutning till de åtta lopp som arrangeras har DHL Freight ordnat en paketjakt där flera tusen minipaket har gömts på Vasaloppsområdet mellan Sälen och Mora.

Av alla registrerade paket, kommer 18 vinnare att koras och upphittarna prisas med fina vinster. Första pris är ett presentkort på en upplevelse. Resterande 17 vinnare vinner priser från Volkswagen, Stadium, Thule, Timberland, Best Western, Preem, Swix och Craft. Vinnarna offentliggörs senast den 7 mars på www.servicepoint.se och vinsterna skickas till närmaste DHL Servicepoint, som finns på 1 300 platser över hela landet. Varje person har rätt att registrera hur många paket som helst. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

I Mora har DHL Freight under hela Vasaloppsveckan en monter på mässområdet, där besökarna har chans att vinna många fina priser. Följ DHL bakom kulisserna på Vasaloppet och få en inblick i världens största logistikföretags värld: http://www.facebook.com/VasaloppetLevererasAvDHL

– Slut –

Presskontakt: