Visma Advantage tecknar avtal med DHL Freight

Visma Advantage tecknar avtal med DHL Freight

DHL Freight har fått förlängt förtroende av Visma Advantage som ger företag ett heltäckande utbud av frakttjänster till riktigt bra rabatter. Avtalet omfattar inrikestjänster, utrikestjänster och experthjälp vid bokningar.

Stockholm, 5 december: DHL Freight får förlängt förtroende av Visma Advantage att hanteras deras leveranser. Avtalet är tecknat på tre år och innebär att Visma Advantage nu kan erbjuda sina kunder en helhetslösning hos DHL Freight. DHL Freights tjänster passar bra in i den samlade inköpstjänst som Visma Advantage erbjuder och därför breddas nu avtalet med import och export inom hela Europa, Mellanöstern och Nordafrika.

Visma Advantage samförhandlar idag inköpsavtal för 9 500 små och medelstora företag. De erbjuder sina kunder inköpsavtal inom ett 50-tal områden, bland annat inom bud och frakt. Avtalet med DHL Freight innefattar samtliga transporter.

– DHL Freight möter våra högt ställda krav på kvalitet och de har en stor förståelse för de många behov våra kunder har. Därför väljer vi nu att förlänga avtalet på tre år samt att bredda avtalet med utrikesdelen, säger Daniel Saldenius, leverantörsansvarig på Visma Advantage.

Det nya avtalet med DHL Freight ger Visma Advantage möjlighet erbjuda mindre företag avtal och villkor som endast större företag ofta har möjlighet att förhandla sig till. Det förlängda avtalet ger företag stora fördelar eftersom det täcker frakter när de ska skicka paket inrikes eller utrikes. Vismakunder har också ett särskilt direktnummer till DHL när de vill göra en bokning eller har frågor.

– Vi är mycket stolta och ser det förlängda avtalet som ett erkännande för vår höga kvalitet och servicenivå. Visma Advantage har en stor kundbas och är en viktig samarbetspartner för oss. Vi ser fram emot samarbetet och glada att kunna ge bra villkor till deras kunder, säger Thomas Svensson, Key Account Manager hos DHL Freight.

– Slut

Presskontakt:

Stina Petrini, informationschef
DHL Freight (Sweden) AB
Tel: 08 – 54 345 669
E-post: stina.petrini@dhl.com

Thomas Svensson, säljare
DHL Freight (Sweden) AB
Tel: 031–75 21 132
E-post: thomas.svensson@dhl.com

Daniel Saldenius, leverantörsansvarig
Visma Advantage AB
Tel: 08 – 534 817 62
E-post: daniel.saldenius@visma.se

Visma

Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköps- och anbudslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hostingpartner. Koncernen har över 5 000 anställda, varav 1 500 i Sverige. 2012 uppgick omsättningen till 5 749 miljoner norska kronor.

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 285 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.

DHL ingår i Deutsche Post DHL. 2012 hade koncernen en omsättning på 55 miljarder euro.