Pressmeddelande -

Svenskt fotolaboratorium på Internet först i Europa med certifierat säker hantering av personuppgifter

Den svenska tjänsten DiaDirekt.se har som första fotolaboratorium i Europa blivit certifierad enligt EU-standarden EuroPriSe för att hantera personuppgifter på ett säkert sätt.

DiaDirekt.se är Sveriges största tjänst för överföring av negativ, APS-rullar och diabilder till digitala medier för konsumenter.

"På DiaDirekt hanterar vi stora mängder bilder varje dag. Alla fotografier där människor är en del av motivet är personuppgifter som omfattas av lagar och regler." säger Malin Abrahamsson, verkställande direktör.

Bolaget arbetar redan enligt kvalitets- och miljöpolicy för att möta marknadens krav på lågt pris, hög kvalitet och liten miljöpåverkan. Nu omfattas även säker hantering av kundernas personuppgifter och deras bilder.

"Vår styrka ligger i att ständigt utvecklas. Vi ser oss som marknadsledande i Sverige inom digitalisering av bilder eftersom flera konkurrenter idag imiterar våra erbjudanden och leveransvillkor. Genom EuroPriSe-certifieringen ligger vi ytterligare ett steg före dem.", menar Malin Abrahamsson, VD för DiaDirekt.

DiaDirekt har utvärderats av en oberoende jurist vid Foyen Advokatfirma i Göteborg att verksamheten uppfyller Europeiska direktiv och den svenska personuppgiftslagen.

Malin Abrahamsson, VD, avslutar: "När du vill ge dina gamla bilder nytt liv genom DiaDirekt så är tryggheten viktig. Därför visar vi respekt för din personliga integritet."

För mer information:

DiaDirekt.se