Ta tid för dina vänner - Helena Christensen i samarbete med Baileys®

Helena Christensen, en av världens största och första supermodeller, är idag lika bekväm bakom kameran som framför den. På en exklusiv samling bilder delar Helena med sig av några av sina och hennes vänners personliga stunder tillsammans med Baileys® då de umgås i hennes hem i upstate New York. Den dansk-peruanska Christensen, som på senare tid blivit välkänd som fotograf, har både fotograferat och själv deltagit på bilderna som visar en dag i hennes liv, där hon umgås med sina vänner.

”Mina mest minnesvärda stunder är ofta när jag är tillsammans med vänner då alla är helt bekväma och atmosfären är avslappnad och trivsam. Att fånga dessa speciella ögonblick med kameran är mycket viktigt för mig då jag kan spara minnena för evigt och kan se tillbaka på dem under resten av livet. Att titta på bilderna påminner mig även om hur mycket goda vänner betyder för mig och hur viktigt det är att samla dem så ofta som möjligt. Detta är vad samarbetet med Baileys® innerst handlar om, att uppmuntra nära vänner att oftare njuta av tid tillsammans.

Om Helena

Supermodellen Helena Christensen föddes på juldagen och växte upp i Danmark. Hennes barndomsintressen omfattade musik och fotografering vilket skapade en plattform för hennes kommande modellkarriär. I modehuvudstaden Paris fick hennes karriär fart nästan omedelbart, efter en plåtning för Elle Magazine och ett omslag för Vouge. På kort tid tecknade Helena stora kontrakt med designers över hela världen. Christensen har nu prytt tidningsomslag från 1990-talet till idag.

Helena om Baileys®: ”Jag älskar Baileys®, det är helt enkelt väldigt gott och perfekt att avnjuta med vänner. Det är definitivt en dryck som, så snart som någon föreslagit det, alla vill ha ett glas av!”

Om Baileys

Baileys görs på den finaste irländska grädden, irländsk whiskey och naturliga smakämnen som kakao och vanilj. Baileys® goda smak garanteras i 24 månader efter tillverkning. Smakar bäst i ett stort glas med hela isbitar eller som ingrediens i en cocktail eller varför inte i en dessert. Varje minut konsumeras 2260 glas Baileys® världen över.

För praktisk information, högupplösta bilder, produktprov vänligen kontakta:

Nina Brogård, Wenderfalck, nina@wenderfalck.com, tel: + 46 762 06 47 77

För information om Diageo, vänligen kontakta:

Frida Nilsson, Corporate Relations Manager Nordics, frida.nilsson@diageo.com, tel: +46 702 61 39 63

• helena christensen
  • baileys

Kort om Diageo

Diageo är världens ledande tillverkare av alkoholdrycker. Bland företagets varumärken finns ett flertal av världens mest kända och mest sålda produkter inom kategorierna öl, vin och sprit. Smirnoff vodka, Johnnie Walker och Classic Malts whisky, Gordon’s och Tanqueray gin, Baileys likör och Guinness stout är några framträdande exempel. Diageo är ett globalt företag med verksamhet i fler än 180 länder runt om i världen. Bolaget är noterat på börserna i New York och London. På www.diageo.com finns mer information om företaget, medarbetare, varumärken och värderingar. Där finner du också information om vårt omfattande arbete för att främja ansvarsfull alkoholkonsumtion.