Gå direkt till innehåll
Nya eventserien ”Once Upon a Failure” fokuserar på allt som går fel inom digitalisering

Digitala misstag ska stärka företag och offentlig sektor

Digitala missar och dess påföljder har varit en stor nyhet i sommar. Men vad kan vi lära av dem, och hur kan organisationer hjälpa varandra att undvika fallgropar?

Den 17 september klockan 12:00 – 13:00 är det premiär för DigIT Hubs nya eventserie ”Once Upon A Failure”, där tre framstående gäster bjuds in för att dela med sig av sina digitala misslyckanden under en timmes lunchsession. Eventserien kommer att hållas vid fyra tillfällen under 2021 - 2022, och livestreamas från en virtuell scen som skräddarsytts specifikt för eventet.

Målsättningen är att skapa en kultur av öppenhet kring de utmaningar som den digitala omställningen kan innebära för både företag och offentlig sektor.

– Att digitalisera är inte alltid en klackspark och det vill vi våga prata om, säger Lisa Jedlid, utbildningsansvarig hos DigIT Hub. Vi vill använda dessa tillfällen för lärdom och reflektion i ett lättsamt och inbjudande format. Genom att lyfta situationer som varit tuffa gällande digitalisering så kan vi också börja lära av varandra och tackla liknande utmaningar tillsammans.

Först ut i talarfältet är Jens Grip (VD, Sjöbergska Huset och styrelseordförande, Odd Hill), Åsa Melvanius (Head of region South / Vice President, HiQ och tidigare Digitaliseringschef, Lunds kommun) samt Lukas Hammarström (VD, Bottel). De kommer att bjuda på insikter och historier från näringslivet, offentlig sektor samt startup-världen.

– Vi har en riktigt härlig bredd bland våra gästtalare under premiären för ”Once Upon a Failure”, som alla kommer med intressanta perspektiv från sina respektive branscher och organisationer, säger Lisa Jedlid.

Eventserien är en del av DigIT Hubs arbete med att stödja små- och medelstora företag samt offentlig sektor i södra Sverige genom den digitala omställningen. Initiativet medfinansieras bland annat av Europeiska Regionala Utvecklingsfonden och Region Skåne.

– Genom eventserien bidrar DigIT Hub till en realistisk och transparent bild av vad digitalisering egentligen innebär, och förankrar samtidigt att man som organisation inte är ensam i sina digitala utmaningar, säger Alma Sandberg, utvecklingsansvarig hos DigIT Hub. Det finns ett stort nätverk att få stöd av, och det nätverket vill vi tillgängliggöra.

Premiär för “Once Upon a Failure”

Har du tagit lärdom av en digital miss som du skulle vilja dela med andra?

DigIT Hub bjuder in potentiella talare att gästa ”Once Upon a Failure” - anmäl intresse via: info@digithub.se