Nyhet -

Låt oss presentera en av våra gästföreläsare: Robert Brunbäck från Telenor Connexion

När vi valde ut våra gästföreläsare var det viktigt att samtliga både hade en förankring i näringslivet såväl som en genuin förståelse för den nya eran. Vi är glada att denna gång presentera Robert Brunbäck, marknadschef på Telenor Connexion. I vår intervju berättar han kort om vem han är och vad han kommer att prata om på utbildningen.

Berätta lite om din tidigare bakgrund och vad du gör idag?

Jag är marknadschef på Telenor Connexion som arbetar med att hjälpa bolag att digitalisera sin affär. Framförallt gäller det tillverkande bolag som i allt högre utsträckning lägger till uppkopplade och värdeskapande tjänster kring den ursprungliga produkten.

Varför kommer du föreläsa på Digitala Hjältar?

Jag vill dela de erfarenheter vi fått med att arbeta med såväl globala varumärken som nya start-ups vad gäller digital produkt- och tjänsteutveckling. Den digitala utvecklingen går snabbt och marknadschefens roll behöver omformuleras i takt med detta.

Beskriv kort vad du kommer att prata om!

Framförallt kommer jag att fokusera på den utvecklingen vad gäller traditionella fysiska produkter (t ex lastbilar, maskiner eller leksaker) som blir allt mer uppkopplade och där den digitala tjänsten och upplevelsen blir allt viktigare för kund-och varumärkesuppbyggnad.

Hur tror du att "Internet of Things" kommer påverka marknadsföringens roll framöver?

Den är i många fall en ”game changer” som inte bara förändrar hela erbjudanden och relationen till kund men också utmanar etablerade affärsmodeller inom många branscher.

Till sist en personlig fråga: 3 varumärken som du absolut måste ha med dig till en öde ö och varför?

Tesla  - för deras starka vision och driv att förändra en konservativ bilbransch till att bli smartare, bättre och mer hållbar.
Spotify –  för att de revolutionerat hur vi konsumerar musik och skapat en solid och engagerande kundupplevelse som ständigt utvecklas.
Apple – för att de gång på gång lyckas leverera produkter och tjänster som engagerar som ingen annan kan.

Intervju av: Rebecca Cannerfelt

Detta är del 4 i vår artikelserie där vi presenterar alla våra föreläsare. I nästa inlägg presenterar vi vår gästföreläsare Vanessa Meyer, Marketing Director på Load Impact.

Nyfiken på våra övriga gästföreläsare?

Digitala Hjältar är en ny utbildning som syftar till att hjälpa marknads-och varumärkesansvariga att skapa starkare och mer engagerande varumärken utifrån en förståelse för den nya eran som både är fysisk och digital. Första utbildningen börjar i november 2014 och är ett samarbete mellan PR-företaget Mynewsdesk och strategibyrån Global Focus.