Mynewsdesk och Global Focus lanserar exklusiv utbildning för marknadschefer

Hösten 2014 startar Digitala Hjältar, en chefsutbildning för dig som bygger varumärken i den nya eran. Bakom utbildningen står PR-företaget Mynewsdesk och strategibyrån Global Focus.

"Vi jobbar båda med frågor som rör varumärkesutveckling och kommunikation, Global Focus på strategisk och Mynewsdesk på mer operativ nivå. Från våra olika håll identifierade vi ett behov av en utbildning som tar ett helhetsgrepp på hur engagerande varumärken skapas i den nya eran och bestämde oss för att slå oss ihop och skapa en utbildning tillsammans" säger Lotta Murvall, konsult på Global Focus.

Utbildningen riktar sig till de som har strategiskt ansvar över marknadskommunikationen och startar i november 2014. Utbildningen löper över 5 heldagar, perioden november till och med januari, och är en blandning av teori, branschinsikter, trendspaningar, gästföreläsare, case och en stor dos samarbete med de andra deltagarna på utbildningen, de blivande digitala hjältarna.

"Det vi vill skapa är en utbildning som är både är teoretisk men samtidigt väldigt praktisk så att man kan börja sitt förändringsarbete redan under utbildningen, medan inspirationen fortfarande är färsk" säger Rebecca Cannerfelt, projektledare för Digitala Hjältar. "Det är viktigt för oss att alla deltagare lämnar utbildningen med något konkret och därför tar vi fram en gedigen modell som kan användas för att analysera varumärket och en handlingsplan för att driva förändring".

Vad är egentligen en digital hjälte då?

Vi har valt att definiera det som en person som tar tillvara på varumärkets superkrafter
och skapar engagerande varumärken för den nya eran.

"Vi ser ofta att personer som gör rätt saker i den digitala världen skapar otrolig nytta för sina företag och ofta får mycket uppmärksamhet och beröm inom sina företag och branscher, och det är vad vi vill skapa, framtida digitala hjältar" säger Pär Lagerström, COO för Mynewsdesk Norden.

För mer information om Digitala Hjältar, besök hemsidan

För frågor kring utbildningen välkommen att kontakta oss på 08-644 89 50 eller kontakt@digitalahjaltar.se