Pressmeddelande -

Mynewsdesk och Global Focus lanserar exklusiv utbildning för varumärkesansvariga

Nu i höst startar Digitala Hjältar, en utbildning som riktar sig till personer med varumärkesansvar och som bygger varumärken i den nya eran. Bakom utbildningen står PR-tjänsten Mynewsdesk och strategibyrån Global Focus.

"Från våra olika håll identifierade vi ett behov av en utbildning som tar ett helhetsgrepp på hur engagerande varumärken skapas i den nya eran och bestämde oss för att slå oss ihop och skapa en utbildning tillsammans" säger Lotta Murvall, konsult på Global Focus.

Utbildningen riktar sig till dig som har strategiskt ansvar över marknadskommunikationen och startar nu i november 2014. Utbildningen löper över 5 heldagar, perioden november till och med januari, och är en blandning av teori, branschinsikter, trendspaningar, gästföreläsare, case och en stor dos samarbete med de andra deltagarna på utbildningen. För mer information om upplägget klicka här.

"Genom att utbildningen både är teoretisk och praktisk har deltagarna möjlighet att få ett helhetsperspektiv på det egna varumärket och dess verksamhet", säger Pär Lagerström, COO för Mynewsdesk Norden. "Det viktigaste för oss är att deltagarna lämnar utbildningen med något konkret, en genomarbetad modell är därför framtagen för att analysera varumärket samt en handlingsplan för att driva och påbörja förändringsarbetet under och efter utbildningen".

Redan under våren bjöds ett antal marknadschefer in på en VIP-frukost för att ge sin syn på de utmaningar de står inför och ge dem en inblick i den kommande utbildningen. "Utbildningen känns inspirerande och nyttig på en mer komplex och föränderlig marknad, Digitala Hjältar kan därför vara ett bra komplement för att utveckla företagets varumärkesstrategier ytterligare" säger Alexandra Josephson, marknadschef på TV-guiden tv.nu

Vad är en Digital Hjälte?

En Digital Hjälte bygger engagerande varumärken för den nya eran, både i den digitala och i den fysiska världen.

Se Rebecca och Olof från Digitala Hjältar berätta lite mer om konceptet nedan:

För För mer information såsom pris och upplägg på utbildningen, klicka här.

För intresseanmälan - besök Digitala Hjältars hemsida

Platserna till utbildningen är begränsade och fylls på löpande.

För frågor kring utbildningen välkommen att kontakta oss på 08-644 89 50 eller kontakt@digitalahjaltar.se