Dina Försäkringar kan nu försäkra även trav-, galopp- och avelshästar

Dina Försäkringar kan nu försäkra även trav-, galopp- och avelshästar

Från och med den 1 juni 2023 så har Dina Försäkringars hästförsäkring blivit ännu bättre. Särskilda anpassningar har gjorts i produkten för att även passa ägare till trav-, galopp- och avelshästar.

Dina Försäkringars hästförsäkring har nu blivit bättre för de närmare 355 000 hästar som beräknas finnas i Sverige. Från den 1 juni 2023 har särskilda villkor tagits fram för att bättre passa trav-, galopp- och avelshästar.

– Vi har tidigare kunnat lösa försäkring för denna typ av hästar men nu har vi förbättrat försäkringen och anpassat den specifikt för denna målgrupp, säger Anita Moliis Larsson, produktansvarig djurförsäkring på Dina Försäkringar. Vi har valt att även fortsättningsvis bara ha ett enda villkor för hästförsäkringen för att gör det så enkelt som möjligt att få ett omfattande försäkringsskydd till ett rimligt pris. Genom att välja användningsområde trav, galopp eller avel när du köper försäkringen så anpassas den och vad den gäller för och vilka undantag som finns framgår tydligt i våra villkor.

En hästförsäkring med stort innehåll
Dina Försäkringar erbjuder en komplett försäkring där det finns möjlighet att lägga till en tandvårdsförsäkring för extra bra skydd för hästen. I hästförsäkringen ingår till exempel tandfraktur, rotspetsabscess, rehab, läkemedel, MR/CT, sjukbeslag, veterinärens resor och mycket annat. Grundsjälvrisk och högsta ersättningsbelopp väljer du själv och självriskperioden har från 1 juni förlängts till sex månader.

Läs mer om hästförsäkringen på dina.se/hast.

Kategorier